👨🏻🏫 Pomocí balíčku čtyř interaktivních workshopů, které jsou navzájem tematicky propojené:
-
⚖️ Právní minimum pro žáky a studenty: Právo je součástí každodenního života – od nákupu svačiny přes brigády až po online komentáře. Zábavná úniková hra, která je součástí workshopu, vtáhne studenty do světa práva. Z workshopu si odnesou praktické znalosti, které jim pomohou orientovat se v právním řádu, znát své povinnosti a uplatňovat svá práva.
-
🏫 Státní správa prakticky: Jak fungují úřady, k čemu je datová schránka a kde hledat důležité informace? Workshop, jehož součástí je úniková hra „Záchrana Čechlandu“, naučí studenty orientovat se v systému státní správy, jejích digitálních nástrojích i v praktických situacích běžného života.
-
💸 Finanční gramotnost hravě: Co jsou to příjmy, výdaje, pojištění nebo rezervy – a jak s nimi zacházet? Interaktivní hra EkonoMission učí studenty plánovat rozpočet, připravit se na nečekané výdaje a budovat zdravý a zodpovědný vztah k financím.
- 📱Digitální wellbeing: Jak nás ovlivňuje online svět? Workshop se věnuje vlivu technologií a sociálních sítí na duševní zdraví a soustředění. Studenti si osvojí techniky pro budování zdravých digitálních návyků, rozpoznávání myšlenkových pastí a vědomé zacházení s technologiemi.
🙌 Proč potřebujeme vaši pomoc?
V DigiZenu jsme v posledním roce strávili stovky hodin tím, že jsme se věnovali vývoji praktických workshopů, které cílí přesně na takové situace, které jsme popsali výše. Vyvíjeli jsme také tematické vzdělávací hry, které jsou součástí workshopů. Veškerá dosavadní činnost probíhala a stále probíhá na čistě dobrovolnické bázi, tedy bez nároku na mzdu, při práci a při studiu doktorských studijních programů. Věříme, že to ukazuje na naši velkou chuť dělat smysluplnou činnost, která přispěje k celospolečenské a systematické změně ve vzdělávání v uvedených tématech. Myslíme si však, že další rozvoj a dlouhodobá udržitelnost našeho projektu je možná jen tehdy, pokud se činnostem v DigiZenu budeme věnovat naplno. Protože jsme ale stejně tak úplně normální dospělí lidé, kteří musí platit běžné výdaje, potřebujeme získat finance na realizaci dvouletého projektu a s tím související mzdy pro jeho dva koordinátory (poloviční úvazky).
Naše workshopy chceme poskytnout i školám, které na ně nemají dostatek financí v rozpočtu. Přednostně se tak jedná o školy nacházející se mimo velká krajská města. Pro tyto školy chceme naše workshopy nabízet bezplatně. Aby byl nabízený program stále aktuální, musíme také naše workshopy i vzdělávací hry pravidelně upravovat a vyvíjet. Stejně tak bychom rádi vytvořili nové vzdělávací materiály pro učitele i rodiče. Náš projekt totiž není jen o tematicky izolovaných workshopech, ale naopak o komplexním přístupu ke změně ve vzdělávání v uvedených oblastech.
💭 Co tím myslíme?
Komplexní a systematické změny v přístupu ke vzdělávání v těchto oblastech je podle našeho názoru možné dosáhnout pouze systematickou prací. Na základě našich poznatků z workshopů a zpětné vazby získávané v podobě dotazníku proto chceme u studentů identifikovat nejslabší místa v praktických znalostech a orientaci v již uvedených oblastech. Nejde nám však pouze o data od studentů, ale rádi bychom také získávali data od učitelů, a to se zaměřením na praktické limity výuky výše zmíněných témat (tedy například nedostatek času, vzdělávacích materiálů, nedostatečné možnosti k proškolení samotných učitelů v těchto oblastech atp.). V reakci na získaná data bychom chtěli otevřít rozhovory s MŠMT, Učitelskou platformou, neziskovými organizacemi, které se věnují systematickým změnám ve vzdělávání, případně i s dalšími subjekty, které mohou mít vliv na to, aby se výuka v těchto oblastech – jednoduše řečeno – posunula k lepšímu.
🛟 Komu pomůžeme?
- žákům a studentům
- učitelům
- vzdělávacímu systému
- MŠMT
- občanské společnosti
- naší budoucnosti v České republice, protože jenom vzdělaná společnost je schopna odolat nežádoucím vlivům a rozličným výzvám, kterým čelí a v budoucnosti čelit bude.