Rady pro zakladatele komerčních projektů
Využijte sílu crowdfundingu naplno
Vyplnění návrhu na projekt je první krok, jak si můžete splnit sen. Každý projekt ale vyžaduje poctivou a pravidelnou péči.
Jak na úspěšný projekt?
Inspirujte se úspěšnými projekty
Nezbytné čtení
Uzavření smlouvy sice není zábava, ale aby bylo vše právně správně, je to nutné. Pečlivě si přečtěte smlouvu a podmínky Donio, které spolu před založením projektu podepíšeme.
Nejčastější dotazy
- Co se stane, když můj projekt bude neúspěšný?
-
Pokud váš projekt nesplní minimální hranici, kdy je považován za úspěšný, proběhne refundace příspěvků. To znamená, že veškeré vybrané prostředky vrátíme zpět přispěvatelům.
- Kolik procent z cílové částky mám vybrat, aby muj projekt byl úspěšný?
-
Vybíráte-li částku do 75 tisíc korun, bude projekt považován za úspěšný, pokud se podaří vybrat alespoň 50 % cílové částky. U projektů nad 75 tisíc korun je hranice již 25 %.
- Jak se dostanu k přispěvatelům?
-
Až váš projekt skončí, pošleme vám tabulku se seznamem přispěvatelů a odměnami, které si zakoupili. Budete tak mít vše pohromadě v jednom dokumentu.
- Jaká je minimální a maximální doba trvání projektu?
-
Minimální dobu nemáme nijak podmíněnou. Můžete si tedy založit projekt klidně jen na 2 dny. Maximální doba je ale 90 dní.
- Co musím doložit?
-
Dokumenty před založením projektu u fyzické osoby:
- Kopii OP a jiného osobního dokladu z obou stran. Pokud druhý doklad totožnosti nevlastníte, tak budeme potřebovat ověřený identifikační formulář od notáře či Czech Pointu.
- Potvrzení o vedení účtu v IB. Dá se stáhnout v nastavení. Pro naše účely stačí pouze hlavička, kde je jméno a číslo účtu.
- Jakékoliv další dokumenty souvisejí s projektem, může se jednat například o vyčíslení nákladů, podnikatelský záměr,..
- Dodat nám potvrzení o vedení účtu v IB. Dá se stáhnout v nastavení. Pro naše účely stačí pouze hlavička, kde je jméno a číslo účtu.
- Jakékoliv další dokumenty souvisejí s projektem, může se jednat například o vyčíslení nákladů, podnikatelský záměr,..
- Je potřeba zaslat ověřený formulář – Formulář identifikaci a kontrolu údajů právnické osoby. Potvrzení lze udělat přes Czech Point na poště. V našem případě se jedná o právnickou osobu. Potvrzení stojí 200 Kč.
- Jakým způsobem probíhá založení projektu?
-
Po obdržení návrhu na projekt vám pošleme formulář, ve které nám řeknete vše o vašem projektu. Tipy, co do formuláře napsat, najdete na této stránce v sekci „Založení projektu“. Jakmile od vás obdržíme vyplněný formulář, pustíme se do založení vašeho projektu. Po zaslání náhledu a odsouhlasení z obou stran váš projekt spustíme.
- Musí mít můj projekt odměny?
-
Každý projekt na Donio Plus musí nabízet odměny. Ty ale nemusí být fyzické. Mohou být i symbolického charakteru – oblíbenou odměnou je např. „Dobrý pocit“, kdy vás lidé mají možnost podpořit menší částkou.
- Jak dlouho trvá založení projektu?
-
Délka založení projektu je čistě na vás – záleží totiž na kvalitě dodaných podkladů. Pokud nám dodáte vše rychle a ve 100% kvalitě, můžeme váš projekt spustit do 3 pracovních dnů.
- Je možné v průběhu projektu přidávat odměny a měnit popis projektu nebo video?
-
Ano, je to možné. Kdykoliv chcete provést změnu ve vašem projektu, kontaktujte projektovou manažerku, která s vámi vše vyřídí.
- Jak se vše účtuje?
-
Finance přijaté na Donio Plus nespadají pod veřejnou sbírku. Nejedná se tedy o dar, ale o příjem, který podléhá standardní dani z příjmu.
- Jakou podporu projektu nabízíte?
-
S vaším projektem vám rádi pomůžeme. Můžeme se o vás zmínit na sociálních sítích či v newsletteru, který posíláme všem dárcům na Donio, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Naše komunikace ovšem nenahrazuje tu vaši. Většina příspěvků přichází právě z aktivity samotných zakladatelů.