Rady pro zakladatele komerčních projektů
3. Na startu
Tak a je to tady. Jeden z nejdůležitějších momentů. Váš projekt jde do světa. Na co na startu nesmíte zapomenout?
-
Komunikace – druhá půlka úspěchu.
- Informujte své okolí a fanoušky na sociálních sítích a přes e-mail, že jste spustili projekt. Jedině tak se o něm dozví. Nebojte se svůj projekt zveřejnit i v různých specializovaných skupinách např. na Facebooku nebo ve fórech.
-
Vytvořte příspěvky na míru pro každou skupinu s informacemi o vašem projektu a odměnách, které nabízíte. Kreativitě se meze nekladou.
Například skupina Vosto5 k příležitosti spuštění projektu Vzlet vytvořila zábavné video pro své sociální sítě.
-
Vyprodáno – co s tím?
- Pozorujete už na startu, že si vaši příznivci kupují jednu z odměn více než ty ostatní? Zvažte, zda nezvýšíte její počet. Pokud je odměna oblíbená již v začátku, je velmi pravděpodobné, že tomu tak bude i nadále.
-
Zkuste se také zeptat své komunity, jakou odměnu by ve vašem projektu uvítali. Názor vašich fanoušků je relevantní a může vám pomoci oslovit i nové přispěvatele.
Obrázky můžete zvětšit kliknutím
-
Pravidelně vyhodnocujte, co vám pro získávání financí v projektu pomáhá nejvíce.
Zkoušeli jste poslat newsletter a na projektu vám přibylo spoustu příspěvků? Newsletter pro vás může být dobrým nástrojem, jak s vašimi příznivci komunikovat. Nebo jste zkoušeli natočit uvolněné osobní video na sociální sítě a uživatele to zaujalo? Tohle je pro vás pravděpodobně ta správná cesta.
-
Umistěte widget na své webové stránky či web vašeho partnera
I widgety vám mohou velmi pomoci získat nové příznivce a přiblížit se tak cílové částce. Nebojte se je použít!