Rady pro zakladatele komerčních projektů

5. Spolupracujeme s influencery

Známé osobnosti a influenceři mohou váš projekt pěkně nakopnout. Jak si spolupráci domluvit?

  1. Využijte vlastní kontakty.

    Zamyslete se, zda ve svém okolí nemáte známého influencera, který by se pro váš projekt hodil. Anebo zda náhodou nemáte známého, který někoho takového zná. I kontakty kontaktů jsou lepší než oslovování od nuly.


  2. Vybírejte podle publika, ne počtu sledujících.

    Pro svůj projekt vyberte influencery, kteří k němu mají opravdu blízko. Dejte si také pozor na publikum, které influencera sleduje. Pokud je váš projekt spíše pro starší publikum, vyhněte se influencerům, které sledují pouze mladí lidé.

    Donio tip: Přestože na počtu sledujících tolik nezáleží, na Instagramu mají výhodu účty, které mají více než 10 tisíc sledujících – tyto účty mají k dispozici funkci swipe up, díky které se uživatelé prokliknout do vaší kampaně přímo ze Stories.

  3. Velmi osobní oslovení.

    Neosobní oslovení influenceři zpravidla nedočtou do konce. Snažte se proto každého influencera oslovit jménem a hned za to dodejte, proč si vybíráte právě jeho. Čím víc „na míru“ oslovení bude, tím máte větší šanci na úspěch.

  4. Stručně a jasně!

    Příliš se nerozepisujte. Co nejstručněji popište váš projekt a jak si spolupráci představujete. Důležité je zmínit, jaké benefity ze spolupráce pro influencera plynou. I když spolupráce není honorovaná, můžete osobnosti nabídnout například vaše produkty nebo jednu z atraktivních odměn zdarma.

  5. Zaujali jste influencera? Gratulujeme!

    Pokud vám influencer odpoví s pozitivní reakcí, nezapomeňte mu sdělit důležité termíny, od kterých se bude spolupráce odvíjet. Pošlete mu také odkaz na váš projekt a například i hashtagy, které má v příspěvcích používat.

Další rada

Všechny rady