Individuální rozpočty pro klienty bez střechy nad hlavou
z 120 000 Kč
Tuto sbírku jsme ukončili.
Toto jsou další příběhy, které můžete podpořit.
Individuální rozpočty pro klienty bez střechy nad hlavou
Všechny sbírky ověřujeme
Tento projekt vznikl v roce 2020 a během necelého roku se do něj zapojilo osm neziskových organizací a společně změnilo život sedmi stovkám klientů rozdělením více než milionu korun. Cílem sbírky je přispět klientům na nutné drobné výdaje, které nemůže nebo nestíhá pokrýt státní správa dostupnými sociálními příspěvky. Finance budou rozděleny mezi všechny čtyři organizace stejným dílem.
Kdo sbírku organizuje?
Drop In, o. p. s.
Středisko prevence a léčby drogových závislostí bylo v roce 1992 prvním nízkoprahovým neziskovým zařízením v republice, které poskytovalo služby lidem užívající nelegální návykové látky. Postupně se organizace rozrostla a její služby zahrnují komplexní
nabídku služeb, od prevence primární zaměřené na děti a mládež, přes služby snižující rizika užívání až po ambulantní terapii, doléčovací programy nebo substituční léčbu. Terénní program je v kontaktu s 2500 klienty ročně, působí po celém území Prahy
Armáda spásy, z. s.
Mezinárodní hnutí založené již v roce 1865. Působí ve 131 zemích světa, všude se stejným posláním – naplňovat lidské potřeby bez diskriminace. Výjimkou není ani česká organizace, která kromě kulturních a společenských aktivit provozuje sociální služby ve
třinácti městech. Prostřednictvím azylových domů a nocleháren, terénních programů a služeb pro rodiny s dětmi i seniory nabízí pomocnou ruku zranitelným vyloučeným skupinám osob naší společnosti. V Praze pomohou více než 2 500 osobám ročně.
K srdci klíč, o. p. s.
Společnost byla založena v roce 2005. Od samého začátku se jejich činnost zaměřovala na pomoc osobám v krizových životních situacích, spojených zejména se ztrátou bydlení a střechy nad hlavou. Nyní provozují několik azylových domů a nocleháren v
Praze a v Ústeckém kraji, pomáhají klientům s návratem do zaměstnání pomocí tréninkových pracovních míst a v domech na půl cesty pracují s mladými lidmi, kteří opouští dětské domovy.
Ročně jen v Praze pracují se šesti stovkami klientů a jejich mobilní výdej stravy rozdá cca 20 tisíc porcí teplého jídla
Jako doma, o. p. s.
Nezisková organizace, která se od roku 2013 věnuje ženskému bezdomovectví. Zaměřují se na odstraňování nerovností, s nimiž se potýkají ženy se zkušeností bezdomovectví, zvyšování kvality života žen v sociální tísni, rozvoj občanské angažovanosti žen a jejich zapojování do aktivit organizace, rozvoj poznání v oblasti ženského bezdomovectví a podpora solidarity ve společnosti. Jejich cílem je destigmatizace bezdomovectví, prevence bezdomovectví, prevence genderově podmíněného násilí a pomoc v případech, kdy k němu dochází. Pracovnice s ženami společně provozují komunitní centrum, vydávají Bezdomoviny a vaří rostlinná jídla v Jídelně Kuchařek bez domova.
Proč ji organizuje?
Tento projekt vznikl v roce 2020 a během necelého roku se do něj zapojilo osm neziskových organizací a společně změnilo život sedmi stovkám klientů rozdělením více než milionu korun. Abychom v něm mohli pokračovat i letos, potřebujeme i Vaši finanční podporu. Cílem projektu je přispět klientům na nutné drobné výdaje, které nemůže nebo nestíhá pokrýt státní správa dostupnými sociálními příspěvky, jako jsou doplatky na léky, dobrá obuv nebo kauce na nájem. Pomáháme ve chvíli, kdy je potřeba zaplatit něco hned a nelze čekat na schvalování žádostí o mimořádnou finanční pomoc. Díky prostředkům v rozpočtech můžeme být akční a řešit potřeby klientů tady a teď, ve správnou chvíli, kdy je možné něco změnit – třeba celý jejich život. Máme víc možností, co lidem bez domova nabídnout, jak zlepšit jejich situaci a udělat radost.
Jedná se především o výdaje spojené s bydlením a zdravotními potřebami, ale přispěli jsme i na vyřizování dokladů nebo třeba jízdenku domů za rodinou. Proto název Individuální rozpočty – s každým klientem plánujeme, na co peníze využít a jak budeme
pokračovat, abychom čas i peníze vynaložili co nejužitečněji
Na co budou peníze ze sbírky použity?
Zapojte se k nám a vracejme společně potřebné lidi z ulice zpět do běžného života. Peníze využijeme na výdaje na bydlení, výdaje na léky, zdravotní pomůcky nebo léčbu, základní potřeby (jídlo, oblečení), materiální potřeby (telefon, kredit) a občanské potřeby (správní poplatky úřadům, právní služby).
Za Vaši stokorunu můžeme pomoci vyřídit nový občanský průkaz. Za 500 Kč zaplatíme brýle, které přestaly zdravotní pojišťovny od letošního roku hradit. Za 1 000 Kč dokážeme sehnat kvalitní spacák a stan, které mohou v noci zachránit život. Stačí darovat i drobný obnos k tomu, aby neporovnatelně zlepšil kvalitu života člověka bez domova. O využití darovaných peněz rozhodují sociální pracovníci ve spolupráci s klienty na základě individuálních plánů, které společně sestavují, aby každý výdaj měl konkrétní smysl a účel. Dokážeme tak pomoci vyřešit krizi, když našeho klienta někdo okrade, přepadne, nebo když vyhoří. Můžeme pomoci i jejich zvířecím přátelům – s výdaji na léky, granule nebo kastraci. Daří se tak navázat kontakt i s klienty, kteří dříve se sociálními službami ve styku nebyli. Finance budou rozděleny mezi všechny čtyři organizace stejným dílem.
Zajímají Vás spíše konkrétní příběhy?
V loňském roce jsme pomohli:
– překladateli z ciziny na invalidním vozíku, který se v ČR ocitl bez pomoci a bez prostředků, aby nezůstal na ulici – díky prostředkům z rozpočtu jsme mu mohli zaplatit ubytovnu a doklady, než se pro něj najde domov;
– mladé ženě, která se dostala na ulici po rozchodu s partnerem – díky zaplacení kauce a prvního nájmu z prostředků fondu si našla a dodnes udržela podnájem;
– staršímu muži, který žil více jak deset let na ulici a během té doby přišel o obě nohy, ale v roce 2020 získal nájemní bydlení od hl. m. Prahy – aby byl lépe mobilní a mohl dojíždět k lékaři nebo na nákup, zařídili jsme mu zápůjčku elektrického vozíku, než ho získá standardní cestou;
– nebo ženě ve středním věku, která odešla od svého partnera násilníka, který jí vyhrožoval a ona se před ním potřebovala ukrýt – z rozpočtu jsme jí zaplatili ubytovnu, aby měla střechu nad hlavou, zatímco bude situaci řešit.
Pomáhejte s námi!
Další informace
Autorem fotografií je Jakub Plíhal
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.
- K čemu mi potvrzení o daru bude?
-
Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.
- Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?
-
Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.
- Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?
-
Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.
200 Kč • 19. 6. 2021 16:41
200 Kč • 19. 6. 2021 16:41
500 Kč • 18. 6. 2021 22:23
1 000 Kč • 18. 6. 2021 11:14
500 Kč • 17. 6. 2021 23:09
500 Kč • 17. 6. 2021 21:42
500 Kč • 17. 6. 2021 21:35
200 Kč • 17. 6. 2021 21:29
300 Kč • 15. 6. 2021 21:12
1 000 Kč • 14. 6. 2021 22:13
500 Kč • 14. 6. 2021 21:29
500 Kč • 13. 6. 2021 10:53
500 Kč • 12. 6. 2021 11:24
300 Kč • 10. 6. 2021 9:28
500 Kč • 3. 6. 2021 17:37
2 000 Kč • 23. 5. 2021 22:44
500 Kč • 23. 5. 2021 10:52
1 000 Kč • 21. 5. 2021 12:59
200 Kč • 17. 5. 2021 16:59
500 Kč • 14. 5. 2021 19:15
1 000 Kč • 12. 5. 2021 17:17
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
Tato dobročinná sbírka spadá pod veřejnou sbírku založenou pořadatelem a je pořádaná ve prospěch příjemce.