90KY: Oživme společně hudební revoluci devadesátých let v dokumentárním cyklu!
Milník 3/6
Díky vaší podpoře natočíme první polovinu šestidílného cyklu
z 900 000 Kč
Milník 4/6
Díky vaší podpoře natočíme 4 díly dokumentárního cyklu 90KY
z 1 200 000 Kč
Tento projekt jsme ukončili.
Toto jsou další příběhy, které můžete podpořit.
90KY: Oživme společně hudební revoluci devadesátých let v dokumentárním cyklu!
Nechci nic
Plecháček 90ky
Triko 90KY
Kšiltovka 90KY
Triko Bunkr – limitovaná edice 90KY
Triko s kozou Radia 1 – limitovaná edice 90KY
Mikina 90KY
Originál vstupenka do klubu Bunkr
Podepsaná kniha Dekáda naplno
Dobová pohlednice Bunkr s podpisem zakladatele klubu
Podepsaná kniha Život v éteru od Jany Kománkové
Originál plakát 15 let souboru kreténů Tři sestry
Rock & Pop ročník 1996
Rock & Pop ročník 1998
Kazeta Už jsme doma – 15 kapek vody
Kazeta Zuzana Navarová – Zelené album
Vinyl Roll over Teplice – Ann Records (1991)
Balíček merche Radio 1
Plakát Hudba Praha: křest alba Na shledanou
Plakát k albu Jen se směj od Vladimíra Mišíka & Etc
Plakát Koncert pro Ivana Wunsche
Sponzor – soukromá osoba
Sponzor – firma
Partner
Hlavní partner
Rock & Pop ročník 1999
Vinyl Visací Zámek – Punc (1990)
Vinyl Wanastowi vjecy
Plakát Tony Ducháček & Garage 84×60 cm
14. 6. 2024 17:08
Režisér Radim Špaček vzpomíná na 90. léta
Pokračujeme v seriálu, ve kterém členové štábu dokumentárního cyklu 90KY vzpomínají na devadesátá léta. Po Jakubovi Skalickém a Petrovi Kozovi se s vámi o své vzpomínky na devadesátky podělí režisér Radim Špaček.
Devadesátá léta jsem prožil převážně jako student FAMU a vzpomínám na tu dobu velmi rád. Můj první pas a cestování stopem křížem krážem západní Evropou. Nekonečné studentské večírky po všech možných barech, bytech a klubech. Můj první baťůžkářský výlet na festival do Varů.
Koncerty kapel od Psích vojáků přes Garáž, Půlnoc, Tata bojs až po Dunaj a Tornádo Lue. Chmelnice, Delta, Rock Café, Sedmička, Bunkr, Lucerna, Archa. Objevování vlastní sexuality a posouvání hranic. Četba Kafky, Freuda, Foucalta, Bondyho, Blatného.
Depresivní odpoledne v poloprázdné dělnické putyce s hnusným pivem v Libni, Dejvicích, Vysočanech, Karlíně. Žižkov jako samostatná kapitola. Havel na Hradě a můj táta po jeho boku. Divadlo Na zábradlí a večírky s šílenými herci a plachým Petrem Léblem.
Producent Čestmír Kopecký, který mi dal šanci. Roční pobyt v bombardovaném Sarajevu. Návrat do Varů, tentokrát jako režisér soutěžního filmu. Práce pro Českou televizi, tehdejší maják alternativní kultury a humoru.
Prošvihl jsem Nicka Cavea, Lou Reeda, Becka a Kurt Cobain prošvihl mě. Každé léto na Filmovce v Uherském Hradišti. Radost ze života a žádné obavy, jak to dopadne. Stýská se mi po tom všem, chtěl bych to hned znovu.
Radim Špaček – režisér dokumentu 90KY
P.S: Děkuje vám všem, kdo podporujete naši kampaň! Čeká nás ještě dlouhá cesta a teď je klíčové, aby se kampaň dostala k co nejvíce lidem, abychom to spolu dotáhli až do úspěšného konce. Řekněte prosím o kampani svým známým, sdílejte na Facebooku, na Twitteru (X), posílejte odkaz messengery nebo mailem. Děkujeme!
Pamatujete na devadesátá léta?
Dobu, kdy každý tón, každý riff a každý beat vyprávěly příběh čerstvě nabyté svobody, objevování a nezkrotné vášně? Dobu, kdy hudební scéna nebyla jen o hudbě, ale o celé generaci, která formovala svět kolem sebe? Taková byla 90. léta – doba euforie, odvázanosti, zásadních změn a hudebních průlomů. Od undergroundových klubů po stadionové koncerty, od punku po techno.
Projekt 90KY vznikl z touhy zachytit tento jedinečný časoprostor, kdy naše hudební scéna procházela nevídanou transformací. Naším prvním krokem bylo vydání knihy Radka Distlera „Dekáda naplno“, která vyšla loni v listopadu. Teď se ale chystáme na mnohem větší sousto. Chceme o devadesátkách natočit šestidílný dokumentární cyklus. A proto jsme tady na Doniu.
Chceme tuto neopakovatelnou atmosféru přenést do filmové podoby – prostřednictvím šesti 52minutových dokumentů pro televizi, které odkryjí všechny vrstvy této fascinující éry.
Od legendárních klubů po významné festivaly, od undergroundové scény po mainstreamové hity, od vizuální kultury po osobní výpovědi – to vše se stane součástí našeho dokumentárního cyklu. Naším cílem je, aby se 90KY staly kulturním fenoménem s velkým dosahem.
Dotkneme se i zahraničních osobností. Máme už natočený rozhovor s Jazem Colemanem z Killing Joke a čeká nás řada dalších rozhovorů s těmi, co u nás v devadesátých letech vystupovali. Ze slovenských kapel a umělců jmenujme například Richarda Müllera., Slobodnou Európu, Bez ladu skladu, nebo punkery Zóna A.
Kdo za projektem stojí?
Iniciátorem vzniku projektu je producent Petr Koza, který se dlouhodobě zabývá realizací filmových projektů s hudební tématikou, která ho zajímá a baví. Vybral si k sobě tvůrce na stejné vlně. Jakub Skalický a Radim Špaček, režiséři s bohatými zkušenostmi z tvorby podobných projektů, se už spolu se scénáristou Radkem Distlerem, autorem knihy „Dekáda naplno“, pustili do práce, aby vám přiblížili hudební ikony, kultovní místa a nezapomenutelné momenty té doby. O koprodukci projevila zájem Česká televize.
Za tímto projektem stojí mnohem víc než jen nostalgie. Je to příležitost zachytit a sdílet s novými generacemi ducha doby, která definovala mnohé aspekty současné kultury.
Je to také výzva a souboj se současností – připomenout si, jak moc se věci mohou změnit, když jsou lidé odhodláni je změnit.
Pomozte nám oživit dobu, která formovala mnohé z nás, dobu, kdy byla hudba víc než jen zvukem – byla životním stylem, vzdorem a svobodou.
Na co použijeme vybrané peníze?
Projekt 90KY zatím financujeme z vlastních zdrojů a pomocí partnerů (jako zmíněná Česká televize). Ono se to v době, kdy máme všichni v mobilu foťák a kameru nezdá, ale profesionální filmová produkce je stále poměrně drahá záležitost a náklady na jeden díl dokumentu představují od přípravných prací, přes natáčení, postprodukci až po autorské poplatky a licence za archivy zhruba 850 00 korun.
A my těch dílů máme v plánu celkem šest.
Proč je teď ta správná doba?
On nás tak trochu tlačí čas. Jednak bychom chtěli dokument dostat na obrazovky k 35. výročí od roku 1990. Ale také – jakkoli to může vyznít morbidně – chceme ještě stihnout natočit rozhovory s klíčovými osobnostmi doby.
Tuto časovou naléhavost jsme si naplno uvědomili, když se nám do dokumentu podařilo natočit několik záběrů s Petrem Hoškem z Plexis. Víc už jich bohužel nenatočime (Petře, odpočívej v pokoji). I proto jsme tady na Doniu. Na kompletní realizaci nám chybí 1 800 000 Kč, nebo 300 tisíc na jeden díl.
Připojte se k nám a pomozte nám vyprávět příběh, který zaslouží být slyšen. Staňte se součástí našeho snu vytvořit dokumentární sérii, která zachytí neopakovatelnou atmosféru a energii devadesátkového desetiletí.
Jako upomínku na naše společné úsilí si můžete vybrat odměny od merche v designu projektu 90KY, přes limitovanou edici trička s logem legendárního klubu Bunkr, nebo s nezapomenutelnou kozou Rádia 1, až po dobové relikvie v podobě originálů plakátů Tří sester, Tonyho Ducháčka, Už jsme doma a dalších výrazných umělců doby přímo z depozitáře PopMusea, nebo dobovou pohlednici klubu Bunkr s podpisem jeho zakladatele Richarda Nemčoka.
Jsme připraveni jít do toho s námi?
Vyberte si na stránce naší kampaně tady na Doniu některou z odměn, které jsme pro vás připravili, a které pro vás budou upomínkou na to, že jste byli součástí tohoto důležitého projektu.
Každý příspěvek nás přibližuje k tomu, abychom společně oživili to nejlepší z devadesátek. Vaše podpora nám umožní vytvořit šest dílů po 52 minutách, plných rozhovorů s klíčovými osobnostmi, vzácných archivních záběrů a historických momentů, které definovaly hudební scénu devadesátých let.
Díky vážnému zájmu Česká televize o koprodukci vaše podpora povede nejen k vytvoření dokumentu, ale také jeho širokému vysílání a dostupnosti. Vaše investice tak přinese kulturu více lidem a umožní, aby tento unikátní projekt měl co největší dopad. Podpořením projektu 90KY nebudete jen divákem, ale stanete se členem naší tvůrčí skupiny.
Děkujeme vám všem za podporu! 🙏
Aktuality
14. 6. 2024 17:08
Režisér Radim Špaček vzpomíná na 90. léta
Pokračujeme v seriálu, ve kterém členové štábu dokumentárního cyklu 90KY vzpomínají na devadesátá léta. Po Jakubovi Skalickém a Petrovi Kozovi se s vámi o své vzpomínky na devadesátky podělí režisér Radim Špaček.
Devadesátá léta jsem prožil převážně jako student FAMU a vzpomínám na tu dobu velmi rád. Můj první pas a cestování stopem křížem krážem západní Evropou. Nekonečné studentské večírky po všech možných barech, bytech a klubech. Můj první baťůžkářský výlet na festival do Varů.
Koncerty kapel od Psích vojáků přes Garáž, Půlnoc, Tata bojs až po Dunaj a Tornádo Lue. Chmelnice, Delta, Rock Café, Sedmička, Bunkr, Lucerna, Archa. Objevování vlastní sexuality a posouvání hranic. Četba Kafky, Freuda, Foucalta, Bondyho, Blatného.
Depresivní odpoledne v poloprázdné dělnické putyce s hnusným pivem v Libni, Dejvicích, Vysočanech, Karlíně. Žižkov jako samostatná kapitola. Havel na Hradě a můj táta po jeho boku. Divadlo Na zábradlí a večírky s šílenými herci a plachým Petrem Léblem.
Producent Čestmír Kopecký, který mi dal šanci. Roční pobyt v bombardovaném Sarajevu. Návrat do Varů, tentokrát jako režisér soutěžního filmu. Práce pro Českou televizi, tehdejší maják alternativní kultury a humoru.
Prošvihl jsem Nicka Cavea, Lou Reeda, Becka a Kurt Cobain prošvihl mě. Každé léto na Filmovce v Uherském Hradišti. Radost ze života a žádné obavy, jak to dopadne. Stýská se mi po tom všem, chtěl bych to hned znovu.
Radim Špaček – režisér dokumentu 90KY
P.S: Děkuje vám všem, kdo podporujete naši kampaň! Čeká nás ještě dlouhá cesta a teď je klíčové, aby se kampaň dostala k co nejvíce lidem, abychom to spolu dotáhli až do úspěšného konce. Řekněte prosím o kampani svým známým, sdílejte na Facebooku, na Twitteru (X), posílejte odkaz messengery nebo mailem. Děkujeme!
26. 5. 2024 21:13
Devadesátá léta pohledem producenta dokumentárního cyklu 90KY
Vítejte u dalšího pokračování série článků, ve které vám členové štábu dokumentárního cyklu 90KY popisují své vlastní vzpomínky na devadesátá léta. Po režisérovi Jakubovi Skalickém se s vámi o své vzpomínky podělí producent Petr Koza. Když se tato úžasná dekáda odehrávala, byl Petr ještě dítě. Devadesátky ho uchvátily až o něco později. Zato ho ale uchvátily natolik, že celý tento náš projekt inicioval a obstarává jeho produkci. Přečtěte si, jak Petr 90. léta vnímal jako dítě a jak je znovuobjevil.
Bylo to někdy v roce 2015, kdy můj táta našel u popelnic krabici od banánů a v ní vyhozené vinyly. Když mi je donesl domů, nemohl jsem uvěřit svým očím. Byly tam takové poklady jako třeba Visací zámek, Tři sestry, Psí vojáci, Lucie, Helmutova stříkačka a mnohé další.
Radost prolínala nostalgie, návrat do mých dětských let. Prolétla hlavou první myšlenka na zfilmování fenoménu devadesátek, byl to vlastně jeden z prvních impulsů. Já totiž vlastně neznám vůbec to tajemné zákulisí tehdejší hudební scény, nezažil jsem v té době žádné divoké večírky a totální nespoutanost, euforii ze svobody, atd., a přesto mě ta léta tak přitahují.
I když jsem vnímal všechny změny na přelomu, zažil v ulicích Prahy s tátou za ruku revoluční dny a obdivoval Havla, prožíval jsem spíš školní léta a svoje první lásky.
Do toho jsem silně vnímal velké množství valící se hudby, vytvářel idoly, snil a prošel obdobím objevování různých hudebních žánrů, přičemž největší kapelou pro mě byla dlouhou dobu Lucie. Začal jsem ji poslouchat od roku 1991, v době, kdy jsem v Hitparádě, kterou uváděl Martin Hrdinka, poprvé uviděl klipy k písním Troubit na trumpety a Dotknu se ohně.
David Koller je pro mě klíčová osobnost devadesátek, stejně jako třeba Robert Kodym, Dan Bárta, Lenka Dusilová, Michal Pavlíček, Ota Balage, Tomáš Vartecký, Lou Fanánek Hagen, Filip Topol, a mnozí další. Vracím se přes tehdejší hudbu do vzpomínek, ale nevím co bylo za tím vším a to je pro mě vlastně ten klíč k otevření velkého příběhu a dlouhého vyprávění…
Nedávno se mi zdál v horečce velmi živý sen o zpěvákovi Richardu Müllerovi, jel se mnou metrem a pořád si pro sebe prozpěvoval. I když se mi stále vzdaloval, já šel za ním. Sledoval jsem ho. Jako kdyby mě někam naváděl. Když jsme vyjeli jezdící schody a vyšli ,,po schodoch“, v davu se mi ztratil.
Našel jsem ve snu inspiraci k tripovému výletu metrem jako začátek našeho velkého pátrání v minulosti. Tedy v 90. letech. Dalo by se říct celkem nedávné historie, ale ono to strašně letí. Vždyť v roce 2020 to bylo již 30 let od roku 1990 a to je opravdu důvod ohlédnout se a pořádně do hloubky.
Petr Koza – producent a iniciátor projektu 90KY
P.S: Děkuje vám všem, kdo podporujete naši kampaň! Čeká nás ještě dlouhá cesta a teď je klíčové, aby se kampaň dostala k co nejvíce lidem, abychom to spolu dotáhli až do úspěšného konce. Řekněte prosím o kampani svým známým, sdílejte na Facebooku, na Twitteru (X), posílejte odkaz messengery nebo mailem. Děkujeme!
13. 5. 2024 15:02
Jakub Skalický, režisér dokumentárního cyklu 90KY vzpomíná na 90. léta
Vítejte u prvního dílu série článků, ve které s vámi budeme sdílet naše nejintimnější vzpomínky na devadesátky, a jak tato dekáda, ve které hudba a kultura procházely zásadní transformací, ovlivnila náš tvůrčí i osobní život. V prvním článku této série se s vámi o své vzpomínky na 90. léta podělí Jakub Skalický, režisér a klíčový člen našeho týmu.
Já a devadesátky… Když ta dekáda začala, bylo mi sedmnáct, když skončila sedmadvacet. Vstupoval jsem do ní jako revolučně naladěný student gymnázia, opouštěl jsem jí jako dospělý člověk. V těch deseti letech se událo vše podstatné. Událo se to rychle a intenzivně.
Středobodem toho všeho nebylo studium, což by se v CV asi dobře vyjímalo, ale – budu upřímný – spíš hudba a holky. Obojí to úzce souviselo, nebo mi to tak alespoň připadalo. Obojího bylo dostatek a zejména muzika se v těch letech vyvíjela velice svižně. Jak známo, na konci roku 1989 padly oficiální bariéry a tak si mohl každý poslouchat co chtěl. Pokud se k tomu tedy dostal.
Dominantním oficiálním nosičem byl v té době stále ještě vinyl. Pokud jste ale chtěli poslouchat muziku jinde než u gramofonu, třeba ve walkmanu, do sluchátek, byla dobovým řešením kazeta. Tedy prázdná kazeta.
Kvalitní kousky od firem Sony, TDK či Maxell šly sehnat velice špatně, v železářství se prodávaly výrobky domácí značky Emgeton a to také ne vždy. Ty ale šuměly ještě předtím, než jste na ně vůbec něco nahráli, takže když se to sečetlo se šumem počtvrté kopírovaného koncertu Jaromíra Nohavici, který někdo natočil na diktafon ze šesté řady KD Gong, nedalo se to prakticky poslouchat.
Ale já byl rád, že něco mám. Nakonec, poslouchal jsem hlavně texty, hudebně to – konkrétně v tomhle žánru – příliš invenční nikdy nebylo. V prvním porevolučním roce se to ale díky všudypřítomným burzám začalo zlepšovat.
Uvolnily se i vydavatelské poměry, takže kromě desek od Supraphonu, Pantonu a Opusu, šlo najednou pořídit i oficiální nosiče od domácích punkových kapel, o jejichž vydání by před půl rokem nikdo ani nesnil.
Přelomová byla v tomto smyslu kompilace Punk ’n ‘Oi, od Vláďou Kočandrlem nově založeného Monitoru. I díky tomu jsem pomalu ale jistě začal hudebně vzdalovat od domácího undergroundu a folku a začal chodit do nově otevíraných klubů.
Oblíbil jsem si Rock Café, Újezd později Bunkr a Zoufalce. Brzo začalo vysílat i Radio 1, které mělo na hudební rozhled pražského dorostu vliv přímo radikální. Nahrávání skladeb z rádia se tak stalo záležitostí na denní bázi a tím vzrůstalo i povědomí o tom, jak dobrodružně může hudba znít. Pro nás, do kterých předchozí režim od raného mládí hustil Pepu Melena, to byly zvukové výlety do netušena.
Už samotné poznání, že opakem uhlazeného popu, nemusí být nutně jen mumlající vlasatci, bylo osvěžující. Takže první co mne sebralo byl Ice T, Rollins Band, Pantera a další natvrdlé partičky. Dobovým etalonem se stal soundtrack k filmu Judgment Night, kde se všechno to dobové hemžení prolnulo v jeden celek.
Zároveň vyšly i první desky Massive Attack, Saint Etienne, Primal Scream či Portishead, které mne též nenechávali chladným. Kazety už jsem kupoval po krabicích a dělal si na ně první kompilace podle hudebních stylů.
Mezi lidmi se pomalu začalo šířit CD, což byl tehdy zbrusu nový nosič. Též extrémně drahý a tak vznikaly půjčovny cédéček. Za malý peníz jste měl na 24 hodin k dispozici prakticky cokoli. Podněcovalo to ve mně zájem, tentokrát o alba, jako taková.
Někdy z jara 1992 se pak v Praze začaly tu a tam objevovat akce, kde se nehrálo živě, ale naopak z desek. A nehrála se alternativa, ale house music. Jedna z takových akcí v pidi klubu Mišmaš, byla nebojím se říct formativní pro celou naši tehdejší partu. Na pár let pak bylo o mejdanovou zábavu vystaráno.
Časem jsme si pořídili vlastní gramce, kupovali si v Amsterdamu a Londýně 12” singly a s chlapci a děvčaty pak protančili nejednu noc. Důležitým faktorem tohoto hudebního uvědomování si sebe sama, byly pochopitelně i koncerty. Od těch klubových až po ty stadionové.
V té době jsem se částečně živil jako runner a to zejména pro agenturu 10:15 Promotion. Měl jsem tak možnost vidět zblízka prakticky všechny důležité koncerty, které se v devadesátkách odehrály. Tu a tam jsem mezi nimi zahlédl i své tehdejší oblíbence.
Dodnes vidím jak Goldie hlídá své tehdejší přítelkyní Björk jejich společného potomka, zatímco ona zkouší zvuk. V Anglii byl už tou dobou za hvězdu, zatímco tady si ho nikdo ani nevšiml.
Současně šlo o šanci jak si doplnit vzdělání o těch, kteří patřili generacím minulým – x-krát tu tou dobou hrál Nick Cave nebo Lou Reed. Zastavili se tu Pink Floyd, Sex Pistols, Bob Dylan, Bowie, Motörhead nebo ZZ Top.
Zážitky to byly až na výjímky velké, ale daleko silněji mám v paměti uložené subtilní momenty v backstage Sonic Youth, Siouxsie & The Banshees, Faith No More nebo Shamen. Všechny tyto vlivy a vjemy se v druhé půli devadesátek propojili s prací.
Vždycky mně zajímalo focení a natáčení, trochu jsem to i studoval a několik let jsem strávil v nejrůznějších asistentských pozicích. A tudíž jsem jednou, coby asistent kamery, pomáhal s natáčením dobového pořadu Hitparáda, který uváděl Martin Hrdinka. Jeho namistrované chování ostře kontrastovalo s jeho zoufalou nepřipraveností.
Přezíravě drmolil předepsané věty a rutinně vedl kýmsi připravené rozhovory. Vrcholem byla situace kolem “special guest star” vydání, kterou nebyla vyjímečně Anna K ani Kamil Střihavka, ale Jimmy Sommerville.
Hrdinka si k němu sedl, poplácal ho po zádech jakoby se znali ze základky a žoviálně na něj začal mrkat. Rozjel se záznam a on úplně zoufalou anglinou začal z izolovaných slov skládat kostrbaté věty. K tomu samozřejmě vůbec netušil na co všechno se ho může ptát, takže to interview se pak pro jistotu točilo kolem toho, jak se mu líbí v Praze.
Jimmyho profesionální úsměv tuhl čím dál víc a já se propadal studem, jak je něco takového vůbec možné. Pod tímhle dojmem jsem napsal poměrně ostrý dopis na adresu Jindřišská 16, 111 50, kde tehdy sídlila televizní generalita a po čase se mi ozval jeden z producentů hudební tvorby.
Dostal jsem šanci předvést co ve mně je, stačilo jen sehnat maličkost: 1 milion korun. Na koprodukci. Což ani teď není málo, natož v roce 1995. Dotyčný producent se domníval, že mne má z krku. Na druhou stranu je pravda, že když jsme – spolu se dvěma dalšími nadšenci – ty peníze během měsíce kupodivu sehnali, tak svojí část dohody dodržel a nechal nás natáčet.
A výsledek se pak pravidelně vysílal. My jsme si věřili, že to nezkazíme a oni v to doufali. A já tu práci od té doby dělám dodnes. Což o devadesátkách vypovídá myslím tak nějak všechno.
Jakub Skalický – režisér dokumentu 90KY
P.S: Děkuje vám všem, kdo podporujete naši kampaň! Čeká nás ještě dlouhá cesta a teď je klíčové, aby se kampaň dostala k co nejvíce lidem, abychom to spolu dotáhli až do úspěšného konce. Řekněte prosím o kampani svým známým, sdílejte na Facebooku, na Twitteru (X), posílejte odkaz messengery nebo mailem. Děkujeme!
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
V režimu Donio Plus obecně platí, že vystavit Potvrzení o daru nelze (nejedná se o dar do dobročinné sbírky). Případnou výjimku řeší přímo zakladatel projektu.
- Kdy mohu očekávat svou odměnu?
-
Odměny realizuje zakladatel projektu většinou do 90 dní po úspěšném ukončení projektu. Splnění ovšem může trvat i déle, zakladatel by Vás měl vždy kontaktovat a informovat ohledně odměn.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
Pokud se nevybere více než 50 % financí u projektů do 75 000 Kč, nebo 25 % financí u projektů nad 75 000 Kč, peníze se vrátí přispěvatelům.
- Mohu si u vás objednat daný produkt/službu, na kterou běží sbírka?
-
My v Donio samotnou výrobu/poskytování neprovozujeme, jsme pouze platforma, přes kterou je možné na výrobu přispět. Pokud máte zájem o některý z produktů, na které jsou u nás podpůrné kampaně, kontaktujte prosím vždy jejich zakladatele uvedené v popisu projektu.
- Mohu platit ApplePay?
-
Aktuálně v rámci sekce Donio Plus není možné platit způsobem ApplePay, pouze kartou online či bankovním převodem
200 Kč • 26. 7. 2024 8:59
500 Kč • 25. 7. 2024 12:07
200 Kč • 25. 7. 2024 11:24
300 Kč • 24. 7. 2024 21:24
320 Kč • 22. 7. 2024 23:22
20 000 Kč • 22. 7. 2024 13:47
3 000 Kč • 19. 7. 2024 20:21
600 Kč • 18. 7. 2024 19:55
500 Kč • 16. 7. 2024 21:20
500 Kč • 16. 7. 2024 0:27
1 000 Kč • 15. 7. 2024 18:29
200 Kč • 14. 7. 2024 8:51
500 Kč • 4. 7. 2024 20:56
500 Kč • 30. 6. 2024 13:55
700 Kč • 27. 6. 2024 1:07
300 Kč • 26. 6. 2024 8:28
3 000 Kč • 25. 6. 2024 9:46
1 500 Kč • 24. 6. 2024 22:40
202 Kč • 24. 6. 2024 20:32
1 000 Kč • 24. 6. 2024 18:54
900 Kč • 18. 6. 2024 13:24
790 Kč • 15. 6. 2024 23:47
200 Kč • 15. 6. 2024 20:12
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
Donio je určeno také zakladatelům zajímavých nápadů, které může kdokoliv finančně podpořit. Komerční projekty na Donio nejsou realizované podle zákona o veřejných sbírkách, který zahrnuje pouze veřejně prospěšné aktivity. Více si můžete přečíst v našich Obchodních podmínkách.