Založení sbírky na Donio je snadné a rychlé
Kdy můžeme sbírku schválit
Vybírat peníze na Donio je snadné a rychlé
Co jsou komerční projekty?
Máte-li skvělý nápad nebo chcete podpořit již existující podnikání pomocí odměnového crowdfundingu, váš projekt patří do Komerčních projektů. Pro odměnový crowdfunding je důležité promyslet především nabídku odměn, které můžete přispěvatelům za finanční pomoc nabídnout.
Pro založení sbírky je třeba mít účet na Donio.
Pro založení projektu je třeba mít účet na Donio.
Registrovat se
Už u nás máte účet? Přihlaste se
Naše zkušenost s Doniem byla jedna z nejlepších v pracovní komunikaci, co jsem zažila. A to nepřeháním! Vždy byli k dispozici, od začátku našemu projektu věřili a konzultovali s námi nápady a směr celé kampaně. Nastavený systém dýšek je také velmi funkční a nikdo tak nezpochybňuje, co z vybrané částky jde přímo na projekt. Moc vám děkuju za spolupráci celé Donio! A těším se, co vymyslíme dál!
Donio nám pomohlo rozjet a hladce provozovat iniciativu Energii lékařům. Svěřili nám svoji důvěru a po celou dobu nás podporovali a poskytovali kvalitní „servis“. My jsme se díky nim mohli soustředit na naši práci a pomáhat zdravotníkům a zdravotnicím po celé republice!
Donio je jedním z nejlepších crowdfundingových webů pro lidi, kteří potřebují pomoc v těžkých situacích. Líbí se mi benevolentní systém dýšek a obětavá slečna Michaela, která je 24/7 k dispozici na jakýkoliv dotaz i s dobrými nápady. Díky jejich sbírce jsem se mohl vrátit zpátky k léčbě a zas o něco víc se přiblížit normálnímu životu.
Na spolupráci s Doniem jsem ocenila otevřenost, vstřícnost a individuální přístup. Kdykoliv bylo potřeba v průběhu kampaně na projektu cokoliv změnit nebo upravit, prokázali vždy nesmírnou ochotu a flexibilitu. Pracovat s lidmi, kteří mají svou práci rádi a dává jim smysl, je nesmírná radost.
Založení sbírky na Donio je jednoduché a rychlé. Vyplňte formulář výše a odešlete jej ke schválení, ozveme se vám, zda je všechno v pořádku nebo je potřeba něco doplnit. Sbírku v řádu několika pracovních dnů schválíme a zveřejníme. V momentě zveřejnění je sbírka okamžitě aktivní. Detailní průběh založení sbírky včetně videa si pročtěte v našich tipech k Založení sbírky.
Než založíte sbírku, začněte tím, že si předem ujasníte, proč ji chcete zakládat a jaká bude její cílová částka. Pokud se rozhodnete, že chcete sbírku na Donio založit, budeme od vás požadovat kopii průkazu totožnosti, čestné prohlášení a dokumentaci, která se týká účelu sbírky (např. pokud zakládáte sbírku na rehabilitační cvičení, budeme od vás potřebovat lékařskou zprávu a kalkulaci procedury nebo nacenění zdravotních pomůcek). Ve většině případů můžete sbírku založit i bez IČO, jako fyzická osoba.
Bohužel. Sbírka na stejný účel nemůže běžet na dvou místech současně.
Sbírka se standardně zveřejňuje na 60 dní. Pokud se do této doby nepodaří vybrat cílovou částku a sbírka je aktivní, lze její trvání prodloužit. Sbírku můžeme na žádost zakladatele ukončit i předčasně. Po ukončení sbírky se s vámi spojíme, abychom vám vystavili smlouvu o poskytnutí výtěžku veřejné sbírky. Nejpozději do 14 dnů od podpisu smlouvy vám zašleme peníze na účet.
Před založením sbírky je vždy nutné, aby zakladatel určil, na co budou finance využity, pokud se vybere méně, než je cílová částka. Takto je vždy zcela transparentní, na co budou darované příspěvky využity. Zakladateli je předáno 100 % vybraných financí, příspěvky nelze poslat zpět dárcům.
V rámci zakládání sbírky je důležité i uvést, na co budou finance využity, pokud se vybere více, než byla původní cílová částka. Donio vždy předává zakladatelům 100 % vybraných financí, příspěvky se nikdy nevrací dárcům. V případě, že vyberete více financí, je tedy také nutné doložit účel jejich využití.
Nebudete. Na rozdíl od komerčních projektů spadají dobročinné sbírky na Donio pod tzv. veřejnou sbírku (více o sbírkách se dozvíte v sekci Než založíte sbírku). U veřejné sbírky se vybrané peníze nedaní v případě fyzických ani právnických osob.
Je potřeba si uvědomit, že založení sbírky je teprve začátek na cestě za jejím úspěchem. Bohužel se často setkáváme s tím, že lidé věnují spoustu energie založení sbírky a když ji spustí, mají dojem, že se peníze zázračně vyberou. Tak to (bohužel) není. Zda bude sbírka úspěšná, záleží zejména na péči, kterou jí budete věnovat vy. Připravili jsme proto praktické tipy, které vám pomohou se zorientovat v možnostech propagace sbírky, které podpoří její úspěšnost.
Náš tip: Každé sbírce pomůže, pokud má patrona, a to jednak komunikačně, tak i motivačně. Patron totiž může coby poděkování nabídnout některému z dárců netradiční zážitek (například společné setkání), což může být příjemná motivace k podpoře sbírky.
Stačí mít dobrý nápad a odhodlání. Řekněte si o tolik, kolik potřebujete. Založení kampaně ale není samospásné, proto myslete i na to, zda je částku reálné vybrat v rámci skupiny, kterou dokážete oslovit.
Založení projektu jde zvládnout i za pár hodin. Než se do toho pustíte, promyslete proč projekt zakládáte, jaká bude cílová částka, zda budete pracovat s milníky a kolik kterých odměn budete v rámci projektu nabízet. Ale nebojte, pokud si s něčím ze zmíněných bodů nevíte rady, jsme tu pro vás.
Jakmile se rozhodnete, že do toho jdete, vyplňte formulář výše a odešlete jej ke schválení. Během 48 hodin se vám ozveme, zda je všechno v pořádku a váš projekt jsme zveřejnili, nebo je potřeba na některé z částí ještě zapracovat. V momentě zveřejnění je projekt okamžitě aktivní.
Kampaň může běžet maximálně 90 dní a dá se ukončit kdykoliv v průběhu. Po úspěšném ukončení kampaně od vás budeme potřebovat doložit dokumenty viz Co ověřujeme a co musím doložit. Jakmile je od vás obdržíme, vybrané finance dorazí do 14 dnů na účet.
To je trochu složitější otázka – záleží na tom, zda jste fyzická nebo právnická osoba. Tuto problematiku je nutné individuálně konzultovat se svým účetním nebo daňovým poradcem.
Když se v projektu nevybere více než 50 % z částky u projektů s cílovou částkou do 75 000 Kč, nebo 25 % z částky u projektů s cílovou částkou nad 75 000 Kč, vybrané finance se refundují přispěvatelům.
Je potřeba si uvědomit, že založení projektu je teprve začátek na cestě za jejím úspěchem. Bohužel se často setkáváme s tím, že lidé věnují spoustu energie založení projektu a když ji spustí, mají dojem, že se peníze zázračně vyberou. Tak to (bohužel) není. Zda bude projekt úspěšný, záleží zejména na péči, kterou mu budete věnovat vy. Připravili jsme proto praktické rady, které vám pomohou se zorientovat v možnostech propagace kampaně, které podpoří její úspěšnost.
Náš tip: Každé kampani pomůže, pokud má patrona, a to jednak komunikačně, tak i motivačně. Patron totiž může coby poděkování nabídnout některému z dárců netradiční zážitek (například společné setkání), což může být příjemná motivace k podpoře kampaně.