Rady pro zakladatele dobročinných sbírek
6. Spolupráce s influencery a médii
Známé osobnosti a influenceři mohou vaší sbírce významně pomoci. Někdy nemusí jít o velké celebrity – influenceři jsou zkrátka lidé, kteří mají velký dosah na sociálních sítích. Často takové influencery najdete mezi dospívajícími dětmi svých přátel, vašimi známými nebo zkrátka na někoho narazíte na Facebooku či Instagramu. Nebojte se je oslovit s prosbou o sdílení sbírky.
-
Využijte vlastní kontakty
Zamyslete se, zda ve svém okolí nemáte známého influencera, nebo zda náhodou nemáte známého, který někoho takového zná. Kontakty kontaktů se většinou oslovují snáze, než někdo, koho vůbec neznáte. Na druhou stranu existují i různí influenceři, kteří pravidelně pomáhají dobročinným sbírkám – třeba v rámci nedělních tipů Nikol Štíbrová, skrze videa Nová Naděje Honza Musil nebo každý rok v lednu probíhá Dobroden Leoše Mareše. Poptejte se mezi známými, jestli o něčem takovém neslyšeli.
-
Pokud oslovujete někoho cizího, buďte osobní
Neosobní oslovení influenceři zpravidla nedočtou do konce – je to proto, že bývají často zaneprázdnění a píše jim hodně lidí. Snažte se proto každého influencera oslovit jménem a hned za to dodejte, proč si vybíráte právě jeho. Čím víc „na míru“ oslovení bude, tím máte větší šanci, že si dotyčný vaši zprávu přečte. Nebojte se sdílet detaily vašeho příběhu včetně fotek, aby influencer pochopil a porozuměl vaši situaci.
Příklad: Milá Nikol, jako máma se asi dokážeš vžít do naší rodinné situace…
-
Nebojte se sdílet příběh v médiích
V Česku existují různé noviny a časopisy, které by mohl váš příběh zaujmout natolik, že ho otisknou i s odkazem na vaši sbírku. Pokud vás novináři osloví sami, máte velké štěstí, kterému je většinou ale třeba jít trochu naproti. Zkuste regionální deníky, které osloví lidi ve vašem okrese nebo napište do redakce nějakého z velkých online deníků jako je Blesk.cz, Aha online (kontakt na redakci najdete úplně dole na stránce) nebo třeba Aktuálně.cz. Články na těchto médiích se často dostanou ke stovkám tisíc lidí.