Senior v bezpečí
od 8 dárců
Tato sbírka našla dostatek dárců.
Toto jsou další příběhy, které můžete podpořit.
Senior v bezpečí
Všechny sbírky ověřujeme
29. 12. 2021 13:59
Obrovské díky
Vážení,
těší nás, že jste mohli podpořit naší činnost a poslání, kterým je poskytovat jistotu, bezpečí a pomoc v krizových situacích seniorům a lidem s postižením, doma i venku ve chvílích, kdy jsou sami.
Finanční prostředky jsme využili na nákup 3 kusů zařízení tísňové péče TIPEC. Zařízení jsme nastavili a poskytli našim sociálním
pracovníkům a ti je zapůjčili k poskytování naší služby novým klientům.
Díky poskytování tísňové péče umožňujeme nejen klientům, ale i jejich rodinným příslušníkům žít tak, jako doposud, bez omezení a obav. Klientům poskytujeme nejen pomoc v tísni při stisknutí červeného SOS tlačítka, ale také jim připomínáme léky, ověřujeme jejich zdravotní stav, zajišťujeme výjezdy, případně přivoláme rodinné příslušníky či ošetřovatelku. Také pravidelně aktivizujeme klienty, kteří mají o naši službu zájem, což má velmi přínosné
výsledky nejen pro aktivizované klienty, ale i pro naše zaměstnance, kteří aktivizační linku obsluhují. Obě zúčastněné strany si díky tomu mohou spoustu věcí uvědomit, mnohému se naučit a někdy dochází i k přehodnocení priorit v životě.
Děkujeme, že s námi pomáháte, každý finanční příspěvek nám dává dohromady velkou částku, díky které můžeme nakoupit monitorovací zařízení a dopřát tísňovou péči všem, kteří ji potřebují.
9 z 10 seniorů si přeje žít a dožít doma, přesto 9 z 10 lidí žije a umírá v nemocnicích či ústavech.
Pokud klient upadne a poraní se a nemá možnost si přivolat pomoc, může to mít pro něj i pro jeho rodinu fatální následky.
Společně můžeme zajistit, aby senioři zůstali co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, aby se v případě krizové situace dovolali pomoci.
Kdo sbírku organizuje?
Anděl Strážný, z. ú. je nezisková organizace, registrovaná sociální služba tísňové péče a naší cílovou skupinou jsou převážně senioři. Určitě každý z vás má doma babičku nebo dědečka? A kdo z nich, žije sám ve své domácnosti?
Naším cílem je přinést do života babiček a dědečků znovu jistotu a pocit bezpečí, aby mohli co nejdéle zůstat ve svém přirozeném prostředí – to znamená doma. Snažíme se jim zachovat co nejdéle samostatnost a soběstačnost, kdy naše organizace zaručuje, že v případě, že se senior dostane do ohrožení života nebo jiné situace, dostane se mu potřebné pomoci.
Naše působnost je celorepubliková. Službu poskytujeme 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a na našem dispečinku pracují vyškolení a prověření specialisté.
K tomu nám velmi pomáhá zařízení s SOS tlačítkem, které umí ještě mnoho dalších vychytávek. Klient se vždy dovolá pomoci a dispečer dle zjištění zajistí záchrannou službu, přivolá policii nebo kontaktní osoby z rodiny, klientovu osobní asistentku nebo pečovatelku. Dispečeři připomenou léky, ověří zdravotní stav klienta nebo si může klient popovídat na povídavé lince.
Díky Povídavé lince se u klientů zlepšují verbální schopnosti, snižuje se pocit vyloučení a osamocení. V neposlední řadě pravidelný sociální kontakt upevňuje (obzvlášť v době Covidové) a dodává klientům pocit jistoty a bezpečí v běžném životě a má vliv na dobrý psychický stav.
Naše zařízení také, jako jediné na trhu, umí automaticky detekovat pád. V roce 2019 zemřelo 608 lidí ve věku nad 65 let na následky pádu.Čas v tomto případě hraje obrovskou roli, a čím déle člověk, který utrpěl pád, čeká na pomoc, tím horší jsou následky. Naše dispečerky v loňském roce řešily téměř 60000 krizových situací.
Na co budou finance ze sbírky použity?
Cílem projektu je, aby senioři a zdravotně znevýhodnění občané zůstali co nejdéle ve svém přirozeném prostředí s pocitem jistoty, že se v případě potíží dovolají pomoci.
Naše organizace poskytuje sociální službu – tísňovou péči převážně seniorům. Ta spočívá v tom, že prostřednictvím monitorovacího zařízení s SOS tlačítkem zajišťujeme lidem bezpečí a pomoc v krizových situacích 24 hodin denně, 365 dní v roce.
Cena jednoho monitorovacího zařízení je 7250,- Kč, což je pro některé klienty cenově velmi nákladné. Navíc službu tísňové péče využívají především lidé osamělí, kteří kolem sebe nemají nikoho, kdo by jim mohl v případě potřeby pomoci. Osamělost zvyšuje náklady na
bydlení apod., cenu monitorovacího zařízení proto bývá nad jejich finanční možnosti. Novým klientům, které v rámci projektu: „Senior v bezpečí“ připojíme k našemu pultu tísňové péče, budeme naše služby poskytovat i po skončení projektu.
Zařízení, která nakoupíme budou klientům zapůjčena zdarma (i opakovaně několik let). Poskytovaná služba, jako každá sociální služba je placená, ale náklady na jednoho klienta máme cca okolo 2 tisíc korun českých a klient si hradí pouze max. 450,- Kč. O klientovo bezpečí se staráme nonstop.
Cena naší služby je tedy pro klienta je od 350,- Kč do 450,- Kč měsíčně paušálně (dle vybraného zařízení), kdy je klient nepřetržitě monitorován a dle individuálního plánu péče pravidelně kontaktován k připomínání léků, ověření zdravotního stavu či k popovídání. Klient neplatí již žádné další poplatky za provoz technických komunikačních prostředků (jako je například sim karta). Poptávka po službě, právě díky příznivé měsíční ceně a Covid krizi, nám stoupá a rádi bychom ji uspokojili.
Projekt je zaměřen na nákup 100 kusů zařízení s SOS tlačítkem,
který pomůže seniorům zajistit pocit bezpečí a jistoty. Přispíváme tak k prožití plnohodnotného života.
Senioři naši pomoc potřebují. Pojďte jim tedy s námi pomoci a dopřejme jim spolu důstojné stáří ve svých domovech. Naši rodiče a prarodiče se o nás starali, zkusme jim tedy alespoň trochu té péče vrátit.
Děkujeme, že s námi ochraňujete životy našich babiček a dědečků!
Příběh naší klientky:
Paní Anna (84) z Frýdlantu má již rok náš náramek TIPEC a je velmi nadšená. Bydlí sama v domě s pečovatelskou službou a velmi často upadne a zraní se. Její dcera se tak spojila s naším Andělem Strážným a vše mamince zařídila. Když jsme se jí zeptali, jak je spokojená s naší službou, tak řekla: ,,Jsem ráda, že mi to dcera pomohla zajistit, protože hodně často padám a náramek mi přivolá pomoc. Také jsem spokojená, že mi holky za anděla volají a připomínají léky. Občas na to zapomenu a takhle mám jistotu, že si vždycky vezmu prášky, které mám brát."
Aktuality
29. 12. 2021 13:59
Obrovské díky
Vážení,
těší nás, že jste mohli podpořit naší činnost a poslání, kterým je poskytovat jistotu, bezpečí a pomoc v krizových situacích seniorům a lidem s postižením, doma i venku ve chvílích, kdy jsou sami.
Finanční prostředky jsme využili na nákup 3 kusů zařízení tísňové péče TIPEC. Zařízení jsme nastavili a poskytli našim sociálním
pracovníkům a ti je zapůjčili k poskytování naší služby novým klientům.
Díky poskytování tísňové péče umožňujeme nejen klientům, ale i jejich rodinným příslušníkům žít tak, jako doposud, bez omezení a obav. Klientům poskytujeme nejen pomoc v tísni při stisknutí červeného SOS tlačítka, ale také jim připomínáme léky, ověřujeme jejich zdravotní stav, zajišťujeme výjezdy, případně přivoláme rodinné příslušníky či ošetřovatelku. Také pravidelně aktivizujeme klienty, kteří mají o naši službu zájem, což má velmi přínosné
výsledky nejen pro aktivizované klienty, ale i pro naše zaměstnance, kteří aktivizační linku obsluhují. Obě zúčastněné strany si díky tomu mohou spoustu věcí uvědomit, mnohému se naučit a někdy dochází i k přehodnocení priorit v životě.
Děkujeme, že s námi pomáháte, každý finanční příspěvek nám dává dohromady velkou částku, díky které můžeme nakoupit monitorovací zařízení a dopřát tísňovou péči všem, kteří ji potřebují.
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.
- K čemu mi potvrzení o daru bude?
-
Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.
- Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?
-
Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.
- Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?
-
Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.
20 000 Kč • 27. 4. 2021 13:10
500 Kč • 16. 4. 2021 8:47
999 Kč • 14. 1. 2021 21:42
300 Kč • 17. 12. 2020 23:06
1 000 Kč • 2. 12. 2020 21:24
500 Kč • 2. 12. 2020 14:23
500 Kč • 12. 11. 2020 20:15
500 Kč • 12. 11. 2020 11:29
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
Tato dobročinná sbírka spadá pod veřejnou sbírku založenou pořadatelem a je pořádaná ve prospěch příjemce.