Úspěšně vybráno:

Senior v bezpečí

Vybráno 0 Kč 24 299 Kč
od 8 dárců
 -
8 dárců
Celkem se zapojilo
3 037 Kč
Průměrná výše daru
20 000 Kč
Nejvyšší dar
352 dnů
Vybráno za
Více o této sbírce

Senior v bezpečí

Vybráno 0 Kč 24 299 Kč
od 8 dárců

Všechny sbírky ověřujeme

Zakladatel
Anděl Strážný, z. ú., Anděl Strážný z. ú.
Datum přidání
26. 10. 2020
Poslední aktualita

29. 12. 2021 13:59

Obrovské díky

Vážení,

těší nás, že jste mohli podpořit naší činnost a poslání, kterým je poskytovat jistotu, bezpečí a pomoc v krizových situacích seniorům a lidem s postižením, doma i venku ve chvílích, kdy jsou sami.

Finanční prostředky jsme využili na nákup 3 kusů zařízení tísňové péče TIPEC. Zařízení jsme nastavili a poskytli našim sociálním
pracovníkům a ti je zapůjčili k poskytování naší služby novým klientům.

Díky poskytování tísňové péče umožňujeme nejen klientům, ale i jejich rodinným příslušníkům žít tak, jako doposud, bez omezení a obav. Klientům poskytujeme nejen pomoc v tísni při stisknutí červeného SOS tlačítka, ale také jim připomínáme léky, ověřujeme jejich zdravotní stav, zajišťujeme výjezdy, případně přivoláme rodinné příslušníky či ošetřovatelku. Také pravidelně aktivizujeme klienty, kteří mají o naši službu zájem, což má velmi přínosné
výsledky nejen pro aktivizované klienty, ale i pro naše zaměstnance, kteří aktivizační linku obsluhují. Obě zúčastněné strany si díky tomu mohou spoustu věcí uvědomit, mnohému se naučit a někdy dochází i k přehodnocení priorit v životě.

Děkujeme, že s námi pomáháte, každý finanční příspěvek nám dává dohromady velkou částku, díky které můžeme nakoupit monitorovací zařízení a dopřát tísňovou péči všem, kteří ji potřebují.

Zobrazit celou aktualitu

 9 z 10 seniorů si přeje žít a dožít doma, přesto 9 z 10 lidí žije a umírá v nemocnicích či ústavech.

Pokud klient upadne a poraní se a nemá možnost si přivolat pomoc, může to mít pro něj i pro jeho rodinu fatální následky.

Společně můžeme zajistit, aby senioři zůstali co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, aby se v případě krizové situace dovolali pomoci.

Kdo sbírku organizuje?

Anděl Strážný, z. ú. je nezisková organizace, registrovaná sociální služba tísňové péče a naší cílovou skupinou jsou převážně senioři. Určitě každý z vás má doma babičku nebo dědečka? A kdo z nich, žije sám ve své domácnosti?

Naším cílem je přinést do života babiček a dědečků znovu jistotu a pocit bezpečí, aby mohli co nejdéle zůstat ve svém přirozeném prostředí – to znamená doma. Snažíme se jim zachovat co nejdéle samostatnost a soběstačnost, kdy naše organizace zaručuje, že v případě, že se senior dostane do ohrožení života nebo jiné situace, dostane se mu potřebné pomoci.

Naše působnost je celorepubliková. Službu poskytujeme 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a na našem dispečinku pracují vyškolení a prověření specialisté.

K tomu nám velmi pomáhá zařízení s SOS tlačítkem, které umí ještě mnoho dalších vychytávek. Klient se vždy dovolá pomoci a dispečer dle zjištění zajistí záchrannou službu, přivolá policii nebo kontaktní osoby z rodiny, klientovu osobní asistentku nebo pečovatelku. Dispečeři připomenou léky, ověří zdravotní stav klienta nebo si může klient popovídat na povídavé lince.

Díky Povídavé lince se u klientů zlepšují verbální schopnosti, snižuje se pocit vyloučení a osamocení. V neposlední řadě pravidelný sociální kontakt upevňuje (obzvlášť v době Covidové) a dodává klientům pocit jistoty a bezpečí v běžném životě a má vliv na dobrý psychický stav.

Naše zařízení také, jako jediné na trhu, umí automaticky detekovat pád. V roce 2019 zemřelo 608 lidí ve věku nad 65 let na následky pádu.Čas v tomto případě hraje obrovskou roli, a čím déle člověk, který utrpěl pád, čeká na pomoc, tím horší jsou následky. Naše  dispečerky v loňském roce řešily téměř 60000 krizových situací.

Na co budou finance ze sbírky použity?

Cílem projektu je, aby senioři a zdravotně znevýhodnění občané zůstali co nejdéle ve svém přirozeném prostředí s pocitem jistoty, že se v případě potíží dovolají pomoci.

Naše organizace poskytuje sociální službu – tísňovou péči převážně seniorům. Ta spočívá v tom, že prostřednictvím monitorovacího zařízení s SOS tlačítkem zajišťujeme lidem bezpečí a pomoc v krizových situacích 24 hodin denně, 365 dní v roce.

Cena jednoho monitorovacího zařízení je 7250,- Kč, což je pro některé klienty cenově velmi nákladné. Navíc službu tísňové péče využívají především lidé osamělí, kteří kolem sebe nemají nikoho, kdo by jim mohl v případě potřeby pomoci. Osamělost zvyšuje náklady na
bydlení apod., cenu monitorovacího zařízení proto bývá nad jejich finanční možnosti. Novým klientům, které v rámci projektu: „Senior v bezpečí“ připojíme k našemu pultu tísňové péče, budeme naše služby poskytovat i po skončení projektu. 

Zařízení, která nakoupíme budou klientům zapůjčena zdarma (i opakovaně několik let). Poskytovaná služba, jako každá sociální služba je placená, ale náklady na jednoho klienta máme cca okolo 2 tisíc korun českých a klient si hradí pouze max. 450,- Kč. O klientovo bezpečí se staráme nonstop.

Cena naší služby je tedy pro klienta je od 350,- Kč do 450,- Kč měsíčně paušálně (dle vybraného zařízení), kdy je klient nepřetržitě monitorován a dle individuálního plánu péče pravidelně kontaktován k připomínání léků, ověření zdravotního stavu či k popovídání. Klient neplatí již žádné další poplatky za provoz technických komunikačních prostředků (jako je například sim karta). Poptávka po službě, právě díky příznivé měsíční ceně a Covid krizi, nám stoupá a rádi bychom ji uspokojili. 

Projekt je zaměřen na nákup 100 kusů zařízení s SOS tlačítkem,
který pomůže seniorům zajistit pocit bezpečí a jistoty. Přispíváme tak k prožití plnohodnotného života.

Senioři naši pomoc potřebují. Pojďte jim tedy s námi pomoci a dopřejme jim spolu důstojné stáří ve svých domovech. Naši rodiče a prarodiče se o nás starali, zkusme jim tedy alespoň trochu té péče vrátit.

Děkujeme, že s námi ochraňujete životy našich babiček a dědečků!

Příběh naší klientky:

Paní Anna (84) z Frýdlantu má již rok náš náramek TIPEC a je velmi nadšená. Bydlí sama v domě s pečovatelskou službou a velmi často upadne a zraní se. Její dcera se tak spojila s naším Andělem Strážným a vše mamince zařídila. Když jsme se jí zeptali, jak je spokojená s naší službou, tak řekla: ,,Jsem ráda, že mi to dcera pomohla zajistit, protože hodně často padám a náramek mi přivolá pomoc. Také jsem spokojená, že mi holky za anděla volají a připomínají léky. Občas na to zapomenu a takhle mám jistotu, že si vždycky vezmu prášky, které mám brát."

Aktuality

29. 12. 2021 13:59

Obrovské díky

Vážení,

těší nás, že jste mohli podpořit naší činnost a poslání, kterým je poskytovat jistotu, bezpečí a pomoc v krizových situacích seniorům a lidem s postižením, doma i venku ve chvílích, kdy jsou sami.

Finanční prostředky jsme využili na nákup 3 kusů zařízení tísňové péče TIPEC. Zařízení jsme nastavili a poskytli našim sociálním
pracovníkům a ti je zapůjčili k poskytování naší služby novým klientům.

Díky poskytování tísňové péče umožňujeme nejen klientům, ale i jejich rodinným příslušníkům žít tak, jako doposud, bez omezení a obav. Klientům poskytujeme nejen pomoc v tísni při stisknutí červeného SOS tlačítka, ale také jim připomínáme léky, ověřujeme jejich zdravotní stav, zajišťujeme výjezdy, případně přivoláme rodinné příslušníky či ošetřovatelku. Také pravidelně aktivizujeme klienty, kteří mají o naši službu zájem, což má velmi přínosné
výsledky nejen pro aktivizované klienty, ale i pro naše zaměstnance, kteří aktivizační linku obsluhují. Obě zúčastněné strany si díky tomu mohou spoustu věcí uvědomit, mnohému se naučit a někdy dochází i k přehodnocení priorit v životě.

Děkujeme, že s námi pomáháte, každý finanční příspěvek nám dává dohromady velkou částku, díky které můžeme nakoupit monitorovací zařízení a dopřát tísňovou péči všem, kteří ji potřebují.

Vystavíte mi potvrzení o daru?

Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.

K čemu mi potvrzení o daru bude?

Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.

Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?

V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.

Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?

Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.

Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?

Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.

Etnetera Activate a.s.
20 000 Kč  •  27. 4. 2021 13:10
Dobrosrdečný dárce
500 Kč  •  16. 4. 2021 8:47
Velkorysý dárce
999 Kč  •  14. 1. 2021 21:42
Laskavý dárce
300 Kč  •  17. 12. 2020 23:06
Jana K.
1 000 Kč  •  2. 12. 2020 21:24
Skvělý počin, děkuji.
Lucie S.
500 Kč  •  2. 12. 2020 14:23
Tohle je skvělá podpora lidí, kteří celý život podporovali druhé.
Alena Petirová
500 Kč  •  12. 11. 2020 20:15
Ráda sem přispěla na dobrou věc🙏🙏🙏
Dárce, který je pro každou dobrost
500 Kč  •  12. 11. 2020 11:29

Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?

Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.

Jak Dobrovýzva funguje

  1. Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
  2. Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
  3. Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.

U této sbírky nejde Dobrovýzvu přidat, protože sbírka už byla ukončená.

Tato dobročinná sbírka spadá pod veřejnou sbírku založenou pořadatelem a je pořádaná ve prospěch příjemce.

Chcete založit sbírku nebo projekt?

Začít vybírat