Milí hudební fanoušci a posluchači,
nastává pro mě doba „žní“ a to v podobě vydání TŘÍ ALB/projektů, které už nějakou dobu zrály a teď se hlásí o slovo.
A protože bych vám chtěla udělat radost novou hudbou, a to ne pouze v online podobě, rozhodla jsem se pro vydání alb na fyzických nosičích, především LP, artwork a právě v tomto okamžiku bych vás ráda do procesu vtáhla.
Pokud se vybere více, mohu použít peníze na CD, klip/klipy a všechny další výdaje, které s tím souvisí, více popsáno v odstavci „Na co vybrané peníze použijeme“
Každý projekt popsán níže, DĚKUJI za váš čas, který strávíte čtením těchto řádků a DĚKUJI za vaši podporu.
Nahrání nové hudby/ alba s sebou nese velké výdaje v podobě natáčení v hudebních studiích, nebo investice do vlastního, editací, mixu, masteru, grafiků, obalu, honorářů pro další účinkující, PR, vizuálu, fota, editorů atd.
Hudba je sice dostupná kdekoli a kdykoli, streamingové služby zažívají zlaté časy, hudebnící právě naopak.
Pro informaci – Spotify platí cca $0.004 tedy 0,084 CZK za jeden stream. Pokud je píseň přehrána 50 000× (!) výdělek je 4200 CZK, ten se pak dělí mezi umělce a vydavatele, platí se provider.
Mít cd je jako mít drahou vizitku, s liner notes, informacemi, obalem. Mít vinyl je dnes sběratelskou vášní, zároveň sílící i mezi mladou generací. Jedná se o krásný artefakt, jak říkám sama, raději držím v ruce knihu než čtecí zařízení. Potřebuji a chci vědět, kdo za albem, písní, produkci stojí, kde se natáčelo, chci si přečíst texty, básně, prostě mít nahrávku fyzicky.
Sbírkou bych ráda pokryla všechny výdaje s tím spojené plus tím také zahájila předprodej alb v následující podobě.
Vinyl – Radost, Dvojvinyl Monodie 2.0
A pro album Tralalauerát – risotisk artworku umělce Daniela Vlčka.
Děkuji vám za vaši chuť slyšet novou hudbu, stát se mecenáši a těšit se pak z výsledku, který vám bude život dělat hezčí, příjemnější a bude vám něco z mé/naší hudby společníkem na cestách nebo při odpočinku či v krásných i těch těžkých chvílích.
„Vytvořte si prostředí, v němž můžete vyjádřit to, co se bojíte vyjádřit.“ Rick Rubin
„Dokážeme – li co nejlépe tvořit a sdílet bez lpění na výsledku, dílo pravděpodobněji vznikne ve své nejryzejší podobě.“ Rick Rubin
Teď mi dovolte představit vám tyto tři počiny.
1) TRALAUREÁT – B. Hlavenková/HRTL -cd, risotisk
Beata je členkou audiovizuálního teamu Vektroskop, ve kterém se seznámila s hráčem na modulární syntetizér Leošem Hortem aka Hrtl a připravuje s ním vydání alba - Tralauerát, které vyjde v září u Blue Lizard a bude pokřtěno 30. 9. 2025 v Atriu v Praze.
Tralalaureát je výsledkem fascinujícího hudebního rozhovoru mezi Beaty akustickým klavírem, klávesami, hlasem a Leošovými modulárními syntezátory. Jak sami autoři říkají, projekt je o spojování světů, propojování přístupů a lidí z naprosto odlišných stran hudebního spektra. Hosty na albu jsou Oskar Török, Dan Vlček (též tvůrce artworku) a Floex.
Zde singl „Uzemí nikoho“
https://distrokid.com/hyperfollow/beatahlavenkovandhrtl/zem-nikoho-2
2) RADOST – SOČR, B.Hlavenková, M.Kroupa, O.Török – vinyl/LP
Na podzim též chystá vydání alba Radost, který je záznamem koncertu se Symfonickým orchestrem českého rozhlasu a dále s aranžérem tohoto koncertu a violistou Matějem Kroupou či dlouhodobým spoluhráčem trumpetistou Oskarem Törökem.
Album je v procesu mixu a mělo by vyjít na konci října u Radioservisu.
3) MONODIE 2.0 – B. Hlavenková a kolektiv – dvojvinyl/ double LP
Monodie je hudební forma, která vznikla v Itálii kolem roku 1600.
Vyznačuje se úzkým propojením jednohlasého zpěvu s akordickým
doprovodem nástrojů. Charakteristickým prvkem monodie je těsné spojení mezi textem a hudbou. Zpěv hudebními prostředky vyjadřuje především stavy mysli.
Monodie 2.0 propojuje staré s novým, intimní básně se současnými hudebními prvky, je moderní reinterpretací staré formy, zasazenou do kontextu současné hudby a básní Jana Skácela, Vladmíra Holana, Václava Havla, Hany Proškové, Emily Dickinson, Ljuby Štíplové a současníka osobitého básníka JQR, který stál také za dramaturií textů.
Provedení Monodie 2.0 je výsledkem spolupráce výrazných umělců. Kromě Beaty Hlavenkové, vokálně chorální linku zastupuje zpěvák Martin Prokeš, dále klarinetista a osobitý zpěvák Vojtěch Nýdl, multiinstumentalista Kirill Yakovlev s drkancími nástroji či fenomenální trumpetista Oskar Török.
Své místo v cyklu má také Pavel Bořkovec Quartet, jehož violista Matěj Kroupa stojí za výrazným hudebním aranžmá.
Monodie 2.0 není jen hudebním dílem, ale také dialogem mezi minulostí a přítomností, mezi hudbou a poezií, mezi umělkyní a publikem. Je to pozvání na cestu plnou emocí, vnitřního zkoumání a uměleckého hledání.
Album vyjde u Parma Recordings v prosinci 2025 a bude slavnostně pokřtěno na koncertě 8. 12. v Atriu v Praze.
Vizuál alba bude obsahovat nádherné dílo mé oblibené umělkyně Adrieny Šimotové.
------------------------------------------------------------------