Zážitky k nezaplacení
Všechny sbírky ověřujeme
Představení sbírky
Naše sociální služba se jmenuje Podpora rodiny. Pod Charitou Přelouč funguje už více než deset let. Jedná se o sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi, které jsou naší cílovou skupinou. Náš tým poskytuje profesionální pomoc a podporu rodinám v nepříznivé sociální situaci, kterou nedokážou sami řešit.

Jak to konkrétně vypadá? Rodiny se k nám dostávají převážně na doporučení OSPOD, případně jiné organizace, nebo na vlastní žádost. Po zmapování situace v rodině a její vyhodnocení podepisujeme smlouvu o spolupráci. Naše pracovnice docházejí do rodiny pravidelně, zpravidla 1 – 2× týdně a pomáhají s tím, co rodina potřebuje, aby se zlepšila celková situace. Např. společně hledáme bydlení, práci, doprovázíme na úřady, k lékařům, podporujeme kontakty se školou. Ukazujeme a nacvičujeme správné rodičovské chování a samozřejmě se věnujeme dětem – hraní, školní příprava, hledání zájmových činností apod. Na provoz našich služeb máme dotace od Pardubického kraje a Města Přelouč. Ty však nelze použít na činnosti, které rodinám nabízíme „navíc“. Společná setkání s tvořením, výlety s programem. Takové aktivity jsou podle nás nesmírně důležité pro podporu dobrých vztahů v rodině. Pěkné zážitky rodiny stmelují a posilují jejich fungování jako týmu založeného na dobrých vztazích. Naše uživatelské rodiny se téměř 100% pohybují na příjmové hranici kolem životního minima a nemohou si dopřát aktivity spojené s výdejem peněz. Rádi bychom jim dopřáli radost ze společně dobře stráveného času.

Komu pomůžeme?
Naše služba má pro spolupráci v terénu kapacitu 16 rodin. V loňském roce prošlo službou 28 rodin, 55 dospělých, 61 dětí. Předpokládáme, že v roce 2025 budou počty velmi podobné. Všem rodinám ve službách naše „aktivity navíc“ nabízíme. Málokterá rodina nabídku odmítne.

Na co konkrétně budou peníze z této sbírky použity?
Peníze využijeme v roce 2025 na naše „akce navíc“ pro rodiny, které s námi spolupracují v naší službě. Konkrétně plánujeme tyto:
Výlet o jarních prázdninách, únor – společný výlet rodin v doprovodu pracovnic služby. Plánujeme exkurzi na pardubickém letišti. Finance použijeme na dopravu a zaplacení exkurze.
Velikonoční tvoření – setkání rodin na Zelený čtvrtek v prostorách našeho nízkoprahového centra pro děti, nákup materiálu na tematické tvoření a nákup občerstvení.
První prázdninový výlet, červenec – společný výlet rodin v doprovodu pracovnic na vybrané výletní místo (upřesníme si na začátku léta) včetně návštěvy koupaliště. Peníze použijeme na dopravu a vstupné.
Druhý prázdninový výlet, konec srpna – společný výlet rodin v doprovodu pracovnic na vybrané výletní místo odlišného charakteru než v měsíci červenci. Peníze použijeme na dopravu a vstupné.
Výlet v době podzimních prázdnin, říjen – společný výlet rodin v doprovodu pracovnic do ZOO Dvůr Králové nad Labem. Peníze použijeme na dopravu a vstupné.
Adventní zastavení, prosinec - společné setkání rodin s pracovnicemi v adventní době v prostorách našeho nízkoprahového centra pro děti, nákup materiálu na tematické tvoření a nákup občerstvení.
Na financování těchto aktivit nelze použít peníze na provoz naší služby od Pardubického kraje a Města Přelouč. Tyto aktivity hradíme z darů fyzických i právnických osob, včetně výtěžku Tříkrálových sbírek. Pořádáme právě jen tolik aktivit, na kolik se nám podaří sehnat peníze.
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.
- K čemu mi potvrzení o daru bude?
-
Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.
- Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?
-
Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.
- Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?
-
Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.
200 Kč • 11. 12. 2024 17:58
600 Kč • 7. 12. 2024 16:30
600 Kč • 7. 12. 2024 10:48
200 Kč • 5. 12. 2024 15:08
300 Kč • 4. 12. 2024 22:59
1 000 Kč • 19. 11. 2024 7:38
300 Kč • 18. 11. 2024 19:48
2 000 Kč • 2. 11. 2024 14:07
300 Kč • 1. 11. 2024 13:31
50 Kč • 30. 10. 2024 11:43
2 000 Kč • 30. 10. 2024 11:18
50 Kč • 30. 10. 2024 10:03
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
U této sbírky zatím Dobrovýzvy nejsou
Tato dobročinná sbírka spadá pod veřejnou sbírku založenou pořadatelem a je pořádaná ve prospěch příjemce.