Projekt ukončen:

Poradna, kde stáří získává smysl.

Vybráno 0 Kč 4 400 Kč
333 333 Kč
 -
6 přispěvatelů
Celkem se zapojilo
733 Kč
Průměrná výše příspěvku
1 000 Kč
Nejvyšší příspěvek
90 dnů
Vybráno za
Více o tomto projektu

Poradna, kde stáří získává smysl.

Zakladatel
Stříbrná linka z.s.
Datum přidání
7. 2. 2024

Představení projektu

STŘÍBRNÁ LINKA z. s. poskytuje seniorům a jejich rodinám odborné sociální poradenství a pomoc.

Naše poradna vznikla, jak už to bývá, na základě osobních špatných zkušeností. Když mi před deseti lety začala zdravotně selhávat moje milovaná devadesátiletá babička, nemohla jsem najít nikoho kompetentního, kdo by mi mohl pomoci. Znáte to? Jak Vás obvodní lékař kvůli vypsání potřebných dokumentů na příspěvky pošle k odborníkovi. Jak musíte pár hodin čekat v čekárně. Máte na to celý den dovolenou, ale raději byste chtěli být s tím milovaným člověkem. Jak čekáte na papír pro papír, jak čekáte na sociálce..... Půjčovna kompenzačních pomůcek, ano, už jsem o tom slyšela, kde je, jak to funguje? Něco může napsat lékař něco se platí, proč mi to lékař neřekl, když jsem tam byla? Neptala jsem se, aha, má toho moc, chápu, nejsem tam sama, má svoje pacienty. Co plínky? Něco na předpis, aha! Dál mě napadne, jak je to třeba s Charitou, dochází zdravotní setra domů za pacientem? Aha, v tom je rozdíl, sestra na medikace je na pojišťovnu, sestra na převazy je z nějaké placené služby. Na nějakou péči přispívá stát, nemají ale volnou kapacitu, hledám jinou, musím celé platit sama, aha, v čem je rozdíl? A další a další úskalí, babička pomalu odchází a já trávím ten poslední vzácný čas hledáním všeho. Samozřejmě pomáhá rodina, sousedé, ale… to nestačí. Mám si vzít neplacené volno v práci, dovolenou už jsem vyčerpala, nevyhodí mě? A pak už to nezvládáme, co teď? Pobytová zařízení jsou plná, na LDN nikdy, babička stále vnímá. A já? Mazec!

Před třemi lety mi začala zdravotně selhávat moje sedmdesátiletá maminka! Musím si tím projít znovu? Sice už mám zkušenosti s babičkou, ale za tu dobu se lecos změnilo, jiné sociální dávky, příspěvky, možnosti.

Zažili jste takovou situaci, nebo ji právě prožíváte?

Jak z toho ven?

Kdo za projektem stojí?

S přáteli jsme loni ve Zlíně založili Stříbrnou linku z. s., která poskytuje odborné sociální poradenství pro seniory a jejich rodiny. Naším záměrem a cílem je jednoduchost a řešení na jednom místě, tedy v bezbariérových prostorách naší poradny, nebo v místě bydliště seniora. Také formou telefonního kontaktu a emailu, což využívají především klienti se sníženou mobilitou, nebo z jiných regionů, kde plánujeme zřízení dalších poboček.

Protože zajistit čerpání různých sociálních dávek, péči lékařů či jiných odborníků, sociálních a zdravotních služeb obnáší návštěvu několika různých kontaktních míst. Současný systém je pro laika, který prožívá složité životní období, nadmíru složitý. Podoba moderních technologií a digitalizace není přizpůsobena potřebám seniorů. Senioři tak často z důvodu nevědomosti, přemísťování, strachu a obav z neznáma a nedohledatelnosti nevyužívají služeb, na které mají nárok.

Jak vypadá běžný den u Stříbrné linky?

Klientka Marie (89 let), telefonní hovor: „Dobrý den, můžete mi pomoci, žiju sama v domě, se synem a snachou nemáme dobrý vztah, nejezdí za mnou, nevolají mně. Já chodím jenom s chodítkem, no a ven, to si netroufnu, jsem pořád sama. Mám ještě sestřenici a kamarádku, ale ty jsou daleko, občas si zavoláme, ale to stojí moc peněz. Já bych potřebovala volat častěji.“ – ZAJIŠTĚNÍ ZMĚNY OPERÁTORA A NASTAVENÍ TARIFU DLE PŘÁNÍ PANÍ MARIE

Klientka Karla (76), osobní návštěva poradny: „Můj obvodní lékař ukončil praxi a není místo něho nikdo nový. Už jsem obešla celé město a nikde neberou nové pacienty, nevím, co mám dělat, potřebuju napsat léky.“ – ZAJIŠTĚNÍ NOVÉHO PRAKTICKÉHO LÉKAŘE VE SPOLUPRÁCI SE ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNOU

Klient Pavel (60), telefonní hovor: „Vyřizuju mamince příspěvek na péči, potřeboval bych vědět, jestli v tom formuláři můžu vyplnit i jiné číslo účtu, než je mé matky?“ 

Klientka Boženka (91), telefonní hovor: „Už nevím, co mám dělat, bojím se. Bydlím s dcerou a zetěm, manžel už mi umřel. Dcera a zeť jsou na mě zlí, nic mi nepomůžou a já se nemůžu moc hýbat, dokonce mě někdy i zamykají.“ – ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČÍ, ŘEŠENÍ PSYCHICKÉHO I FYZICKÉHO TÝRÁNÍ

Pozn. jména klientů byla změněna

Nemáme jeden smutný příběh, pomáháme denně desítkám seniorů a jejich rodinám řešit jejich aktuální problémy.

Činnost a specifika služby poradny Stříbrná linka z.s., aneb s čím Vám pomůžeme:

  • na základě spolupráce s jinými poskytovateli sociálních služeb předáváme klientům aktuální informace o možnostech a způsobu jejich využití a pomáháme jim se zprostředkováním těchto služeb (například v oblasti pobytových služeb senioři a jejich rodiny neví s jakým předstihem mají podávat žádost o umístění seniora, co vše je třeba zajistit k vyřízení žádosti, které pobytové zařízení odpovídá jejich individuálním potřebám, jak zajistit financování apod.).
  • pomůžeme s orientací v sociálních systémech,
  • zprostředkujeme možnosti čerpání sociálních dávek (příspěvku na péči, příspěvku na bydlení apod.) tak, že s klienty vyplníme příslušné formuláře, které jsou běžně dostupné v naší kanceláři, doprovodíme klienta, u imobilních klientů podáme žádost na patřičném kontaktním místě za něj,
  • doprovodíme klienta na úřední jednání, k lékaři aj.,
  • pomůžeme s vyhledáním nového praktického, nebo odborného lékaře,
  • motivujeme klienty k aktivnímu zapojení při řešení jejich nepříznivé situace především v podobě využití služeb jiných odborníků (psychologů, psychiatrů, vztahových terapeutů, terapeutů v oblasti závislostí apod.),
  • motivujeme klienty k aktivitě v oblasti prevence zdravého stárnutí,
  • zprostředkujeme kontakt se společenským prostředím (vyhledáme Klub seniorů, organizace nabízející volnočasové aktivity pro seniory nejblíže místu bydliště klienta a jeho individuálního zájmu a potřeb),
  • pomůžeme zřídit Senior pas,
  • jsme distributorem Euroklíče,
  • aktivní depistáž, ve spolupráci s vedením obcí kontaktujeme vytipované seniory, kteří potřebují naši pomoc,
  • spolupracujeme s dobrovolníky z řad registrovaných dobrovolníků organizace Adra, o.p.s. a studentů sociálních oborů,
  • podílíme se na prevenci a osvětě o problematice stárnutí.

Současně navštěvujeme klienty v jejich domácím prostředí. Jde především o seniory jejichž blízcí se o ně nemohou, nebo nechtějí postarat. Za specifickou skupinu lze považovat seniory 80+ žijící v domácím prostředí, kteří následkem dlouhodobě neřešených negativních sociálních vztahů se svými nejbližšími trpí osamělostí, fyzickým i psychickým zanedbáním, bezmocí.

Na co vybrané peníze použijeme?

Peníze použijeme na financování služeb odborného sociálního poradenství. K zaplacení pronájmu a vybavení bezbariérových prostor, odborných pracovníků, fungování. Služba je čerstvě registrována, poradenství je ze zákona bezplatné. Finanční příspěvek od města či kraje můžeme získat až po ročním provozu a soukromé zdroje máme již vyčerpány. Jsme opravdu závislí na pomoci z venku – na Vaší pomoci!

Pomozte nám prosím fungovat dál, pomozte nám pomáhat.

Jde přece i o Váš příběh............

Děkujeme

Za tým Stříbrné linky Dáša a Míša  💙🤍

Tyto korálky, které si můžete vybrat jako odměnu za Vaše příspěvky pro nás v rámci procvičování prstíků navléká babička Janička.

Vystavíte mi potvrzení o daru?

V režimu Donio Plus obecně platí, že vystavit Potvrzení o daru nelze (nejedná se o dar do dobročinné sbírky). Případnou výjimku řeší přímo zakladatel projektu.

Kdy mohu očekávat svou odměnu?

Odměny realizuje zakladatel projektu většinou do 90 dní po úspěšném ukončení projektu. Splnění ovšem může trvat i déle, zakladatel by Vás měl vždy kontaktovat a informovat ohledně odměn.

Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?

Pokud se nevybere více než 50 % financí u projektů do 75 000 Kč, nebo 25 % financí u projektů nad 75 000 Kč, peníze se vrátí přispěvatelům.

Mohu si u vás objednat daný produkt/službu, na kterou běží sbírka?

My v Donio samotnou výrobu/poskytování neprovozujeme, jsme pouze platforma, přes kterou je možné na výrobu přispět. Pokud máte zájem o některý z produktů, na které jsou u nás podpůrné kampaně, kontaktujte prosím vždy jejich zakladatele uvedené v popisu projektu.

Mohu platit ApplePay?

Aktuálně v rámci sekce Donio Plus není možné platit způsobem ApplePay, pouze kartou online či bankovním převodem

Velkorysý přispěvatel
1 000 Kč  •  19. 2. 2024 17:39
Přispěvatel, který je pro každou dobrost
1 000 Kč  •  8. 2. 2024 15:31
Velkorysý přispěvatel
300 Kč  •  8. 2. 2024 13:45
Laskavý přispěvatel
100 Kč  •  8. 2. 2024 13:06
Přispěvatel, který je pro každou dobrost
1 000 Kč  •  8. 2. 2024 11:39
Dobrosrdečný přispěvatel
1 000 Kč  •  8. 2. 2024 11:27

Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?

Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.

Jak Dobrovýzva funguje

  1. Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
  2. Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
  3. Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.

U této sbírky nejde Dobrovýzvu přidat, protože sbírka už byla ukončená.

Vyberte si odměnu

Donio je určeno také zakladatelům zajímavých nápadů, které může kdokoliv finančně podpořit. Komerční projekty na Donio nejsou realizované podle zákona o veřejných sbírkách, který zahrnuje pouze veřejně prospěšné aktivity. Více si můžete přečíst v našich Obchodních podmínkách.

Chcete založit sbírku nebo projekt?

Začít vybírat

Podpořte projekt a získejte atraktivní odměnu