Pomoz mi ve vývoji počítačových her
Tento projekt jsme ukončili.
Toto jsou další příběhy, které můžete podpořit.
Pomoz mi ve vývoji počítačových her
Kopie hry Cooling Simulator – standardní edice
Kopie hry Cooling Simulator – speciální edice
Poděkování na webu
Poděkování ve videích
Poděkování v titulkách
Premiový balíček do našich her
Unikátní věci do hry
Představení projektu
Ahoj. Jmenuju se Míša, je mi 23 let a mám jeden velký sen. Vytvářet počítačové hry! Svému cílu jdu naproti, ale bohužel jsem i já pracující člověk s omezeným časem i rozpočtem – ono vytvořit hru o samotě je opravdu těžké a na zaplacení dalších programátorů prostě nemám dostatek peněz. Zároveň mi přijde hloupé se kvůli tomu zadlužit. Zatím to beru jako koníček, ale v budoucnu bych se tomu ráda věnovala naplno!
Mám plnou hlavu plánů, několik rozdělaných projektů – jak pro počítače, tak pro konzole a mobily.
SpaceDominator
https://store.steampowered.com/app/1782950/SpaceDominator/
Největší projekt, vesmírný simulátor, kde hráč cestuje vesmírem, hledá jiné civilizace, obchoduje a rozvíjí své imperium.
SpaceDominator obsahuje plně náhodně generovaný vesmír, kde má každý hráč svůj vesmír. Vše je o náhodě – generování planet, hvězd, úkolů, civilizací.
Jelikož SpaceDominator je vývojem nejnáročnější, aktuální prioritu má nejnižší – je totiž lepší vydávat víc menších věcí a až pak se vrhat do velkoprojektů. Ale myslím, že dává smysl vám ho představit i tak :)
Cooling Simulator
https://store.steampowered.com/app/2673670/Cooling_Simulator/
Zábavná, ale lehce vtipná hra, kde má člověk pouze jeden úkol – uchladit procesor. Ale Je to udělané tak, aby to bylo i zábavné. O to se postarají některé možnosti, které hra nabízí.
- Můžeš se rozbít.
- Majitel tě může vyměnit za jiný chladič a tím se dostaneš do jiného počítače, k jinému majiteli a do jiného podnebí.
- Postupem času se staneš hlučnějším, což může majitele naštvat a může se tě zbavit – vyhodit, nebo prodat.
- Ve hře jsou achievementy. Některé vtipné, jiné absurdní, jiné složité.
- Měnící se podmínky pro chlazení, měnící se majitelé, PC sestavy, různé eventy
Dále pracuji na dvou mobilních hrách
CarMaster
Závodní simulátor na mobily, kde hráč jede a snaží se jet co nejdéle bez nehody. Když nabourá, hra končí. Mapa se generuje nekonečně a mění se průběžně. Auto také spotřebovává benzín
Logická hra na mobil
Zde není pracovní název, ale jedná se o malou hru pro mobily, která obsahuje různé logické hry, otázky a kvízy. Například klasické sudoku, skládačky, hledání rozdílů, minipuzzle nebo tzv. „Wordle“,.
Důkazem, že dokážu věci dotahovat do konce je třeba můj web, který sbírá informace o pronájmech v Praze. http://www.monitorbytu.eu/
Kdo za projektem stojí?
Jsem normální holčina, mám velice kreativní mysl a jsem ambiciózní s velkými sny. S programováním mám solidní zkušenosti, umím vše vytvořit, ale časově to bez finančních prostředků zabere mnohem víc času než by mohlo. Komunita čeká, ale já jim bohužel už nemohu nadále slibovat žádné pevné termíny, Dříve jsem měla více času se tomu věnovat, ale po přestěhování do Prahy to začalo být časově náročnější, začala jsem mít i nějaký reálný život, což se předtím bohužel říct nedalo a následovalo vyhoření. Ale přísahám, že teď už si dávám pozor na work-life balance :)
Ve vývoji se starám o většinu věcí – modely, programování, animace, game design a vlastně o vše, na co nenajdu hotové řešení. Samozřejmostí jsou i věci okolo marketingu nebo PR.
Na co finance využijeme?
U vývoji her je spousta řešení, které vyřeší část mechanik za vývojáře. Takové věci nejsou zdarma a jejich cena může být poměrně vysoká, záleží na konkrétní věci. Nakoupila bych teda nějaké Unity Assety ze storu, možná nějaké modely pro Blender, případně, pokud by se vybralo opravdu hodně peněz, tak bych mohla najmout i nějaké externisty na výpomoc. Dále je potřeba platit licenci Unity – free plán sice existuje, ale nedělá to podle mého názoru úplně dobrou vizitku. Samozřejmě se sem tam vymýšlí i marketingové akce – dokonce jsem chvíli měla reklamu v Pražském metru. A jelikož mám v plánu i pár multiplayerových her, může se stát, že budou potřeba i nějaké servery. Teoreticky by se do budoucna hodila i třeba ochranná známka. Ale to by se vidělo až podle vybrané částky. Nejdůležitější jsou Assety, modely a licence, poté externisti a marketing a ostatní věci mají spíše nižší důležitost. Vybrané peníze se rozdělí podle situace :)
Peníze půjdou na Cooling Simulator, CarMaster, logickou mobilní hru a případně další hru, která by mohla vzniknout. SpaceDominatoru se tato sbírka netýká, jelikož jeho vývoj je zatím pozastaven.
Předem děkuji všem, co mi pomohou na cestě za mým snem! Slibuju zásobu kvalitních zábavných her
- Proč nemůžeš zaplatit externisty?
-
Život v Praze není levný a vývojáři si řeknou o větší částky. Ačkoliv pracuju samo jako vývojářka na fulltime, většina mých peněz jde do poplatků na živobytí a dobrý vývojář začíná třeba na 500 kč/h, grafik třeba na 350–400/h.
- Jak dlouho na projektech pracuješ?
-
Tohle je složitější. nějakým způsobem už od roku 2019, ale moje priority se postupně měnily, následovaly krátké a delší pauzy od vývoje her, protože jsem neměla správný work-life balance a rychle to vedlo k celkovému vyčerpání. Cooling Simulator je projekt, co vznikl minulý rok a na SpaceDominatoru se pracuje od roku 2020.
- Píšeš, že máš víc projektů. Jaké jsou priority?
-
Priority mám jasně dané: 1. Vydání PC Cooling Simulatoru – dost pravděpodobně do konce dubna 2024 :) 2. Dodělání mobilní hry s auty – během roku 2024 3. Dodělání logické mobilní hry – ideálně během 2024. 4. Malá 3D hra na steam – zatím neurčeno, vývoj bych počítala maximálně na rok. Ale zde bych nerada slibovala specifický deadliny. 5. SpaceDominator – počítám, že se k vývoji znovu dostanu přibližně na konci 2025.
- Proč má tvůj největší projekt zároven nejnižší prioritu?
-
SpaceDominator je velký projekt. Opravdu náročný na vytvoření. A zároven moje zkušenosti nejsou v téhle chvíli dostatečné, abych na něm mohla produktivně pracovat. Proto věřím, že bude nejlepší se věnovat menším projektům, kde naberu potřebné znalosti postupně a pak se mohu naplno vrhnout do SpaceDominatoru :)
- Jak dlouho se věnuješ programování?
-
Prakticky od svých 12 let. Začínala jsem u jednoduchý webů, pak přecházela na složitější weby, na základní škole vytvářela pluginy do hry Minecraft v jazyce Java a ve 3. ročníku na střední jsem se dostala k C# a s ním i k vývoji her. Zatímco ostatní děti v mém věku běhaly venku a hrály si, já se učila programovat. Na střední zase ostatní chodili po různých party, já se zdokonalovala a vzdělávala.
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
V režimu Donio Plus obecně platí, že vystavit Potvrzení o daru nelze (nejedná se o dar do dobročinné sbírky). Případnou výjimku řeší přímo zakladatel projektu.
- Kdy mohu očekávat svou odměnu?
-
Odměny realizuje zakladatel projektu většinou do 90 dní po úspěšném ukončení projektu. Splnění ovšem může trvat i déle, zakladatel by Vás měl vždy kontaktovat a informovat ohledně odměn.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
Pokud se nevybere více než 50 % financí u projektů do 75 000 Kč, nebo 25 % financí u projektů nad 75 000 Kč, peníze se vrátí přispěvatelům.
- Mohu si u vás objednat daný produkt/službu, na kterou běží sbírka?
-
My v Donio samotnou výrobu/poskytování neprovozujeme, jsme pouze platforma, přes kterou je možné na výrobu přispět. Pokud máte zájem o některý z produktů, na které jsou u nás podpůrné kampaně, kontaktujte prosím vždy jejich zakladatele uvedené v popisu projektu.
- Mohu platit ApplePay?
-
Aktuálně v rámci sekce Donio Plus není možné platit způsobem ApplePay, pouze kartou online či bankovním převodem
Na příběh zatím nikdo nepřispěl. Buďte první.
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
Donio je určeno také zakladatelům zajímavých nápadů, které může kdokoliv finančně podpořit. Komerční projekty na Donio nejsou realizované podle zákona o veřejných sbírkách, který zahrnuje pouze veřejně prospěšné aktivity. Více si můžete přečíst v našich Obchodních podmínkách.