Domov je víc než jen střecha nad hlavou
z 12 801 Kč

Tuto sbírku jsme ukončili.
Toto jsou další příběhy, které můžete podpořit.
Všechny sbírky ověřujeme
4. 9. 2025 18:31
Dárci
Milí dárci moc vám děkujeme za poskytnuté dary! Jste úžasní! Z celého srdce děkujeme.
Představení sbírky
Dobrý den, jmenuji se Žaneta Ondičová a žiji společně se svým manželem a třemi dětmi. Pobírám invalidní důchod 1. stupně, avšak docházím do zaměstnání na hlavní pracovní poměr jako pracovnice úklidu. Dříve jsem měla zaměstnání i na DPP, které jsem musela ze zdravotních důvodů ukončit. Také byla doporučena operace, ale po absolvování operace hrozí ochrnutí. Z těchto důvodů jsem si žádala o navýšení invalidního důchodu, neboť se můj zdravotní stav zhoršuje. Můj manžel pracuje taktéž na HPP u Technických služeb jako pracovník svozu odpadu. Manžel je nyní v pracovní neschopnosti – jeho zdravotní stav se taktéž zhoršil a nyní čeká na operaci, tudíž se finanční situace rodiny poměrně destabilizovala. Můj manžel si hledá i další zaměstnání. Jsme společně s manželem v insolvenčním řízení, kde si plníme veškeré své povinnosti. Insolvenční správkyně vždy do posledního dne v měsíci nám zasílá veškeré naše příjmy (mzda i invalidní důchod) po srážce insolvence.
Moje děti dochází do školy – syn na střední odborné učiliště – obor zedník, dcera od září 2025 nastupuje taktéž na střední odborné učiliště – obor stravovací a ubytovací služby a další dcera nastupuje do 9. ročníku ZŠ. V domácnosti pobýval i můj nejstarší syn, který se před pár týdny odstěhoval, tudíž nám nemůže finančně pomoci tak, jak tomu bylo dřív.
Bydlíme v městském bytě, kde jsou měsíční náklady na bydlení ve výši 7 801 Kč. Mám aktuálně sjednaný splátkový kalendář za nedoplatek na vodu. Co nejdříve je nutné uhradit poplatek za komunální odpad, což dohromady za celou rodinu činí 5 000,-
Komu pomůžeme?
Vaše pomoc bude směřovat výhradně na podporu naší rodiny, která se v posledních měsících ocitla v těžké životní situaci. Neustále se zhoršující zdravotní stav a s tím související omezení pracovních možností, nám znemožnil plnohodnotně vykonávat práci a v jednom případě zcela odejít z druhého zaměstnání. Tím došlo k výraznému poklesu našich příjmů, což se výrazně odrazilo na rodinném rozpočtu.
I přes naši snahu šetřit a zvládat situaci vlastními silami je pro nás v tuto chvíli velmi obtížné pokrýt základní výdaje spojené s bydlením. Stabilní domov je pro nás naprostý základ – místo, kde mohou děti vyrůstat v bezpečí a my čelit výzvám společně. Díky Vaší podpoře budeme mít šanci překlenout toto náročné období a zachovat si důstojné podmínky k životu.
Na co konkrétně budou peníze z této sbírky použity?
Vybrané finance ze sbírky bychom rádi použili na úhradu poplatků za komunální odpad, které v našem případě činí 1 000 Kč za každou osobu v domácnosti. Tyto poplatky jsme bohužel v současné situaci nedokázali pokrýt vlastními silami.
Druhou část darovaných prostředků plánujeme využít na úhradu nájemného za měsíc červenec 2025, abychom si mohli zachovat důstojné bydlení a nedostali se do ještě tíživější životní situace.
V případě, že se vybere vyšší částka, bude využita na úhradu dalšího nájmu. Pokud by se vybrala částka nižší, i tak ji plně využijeme na pokrytí těchto nezbytných výdajů na chod domácnosti.
Aktuality
4. 9. 2025 18:31
Dárci
Milí dárci moc vám děkujeme za poskytnuté dary! Jste úžasní! Z celého srdce děkujeme.
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.
- K čemu mi potvrzení o daru bude?
-
Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.
- Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?
-
Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.
- Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?
-
Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.
600 Kč • 25. 8. 2025 18:29
300 Kč • 24. 7. 2025 15:31
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
Tato dobročinná sbírka spadá pod veřejnou sbírku založenou pořadatelem a je pořádaná ve prospěch příjemce.
Další příběhy
Chcete založit sbírku nebo projekt?


Domov je víc než jen střecha nad hlavou
Žaneta Ondičová a její rodina čelí těžké životní situaci. S manželem, který je v pracovní neschopnosti, a třemi dětmi se snaží udržet stabilní domov. Jejich příjmy klesly a potřebují pomoc na úhradu základních výdajů. Vaše podpora jim pomůže překlenout toto náročné období.
Vybráno 900 Kč 2 dárci