České děti jsou osamělé. O to více se upínají k digitálním technologiím
- 67 % dětí zahání smutek a naštvání na sociálních sítích nebo ve světě online her.
- 54 % rodičů nejeví zájem o online svět svých dětí. Tyto děti vykazují vyšší hodnoty na škále závislosti.
- 60 % dětí se cítí osamoceně.
Namísto zákazů a obecných pouček proto ve třídách řešíme kořenové příčiny problému, kterých se školní výuka doposud nedotýkala. Děti nejenže provádíme online světem, ale hlavně jim pomáháme kultivovat jejich offline vztahy včetně toho se sebou samým. Aby je tuto základní dovednost v budoucnu učil i náš vzdělávací systém, spustili jsme na českých základních školách unikátní program.
Digitální výchova děti připraví na čím dál virtuálnější budoucnost
Během Digitální výchovy žáci získávají nezbytné znalosti o návykovosti digitálního prostředí, učí se sebereflexi a zjišťují, jak je online svět ovlivňuje. Společně s rodiči a učiteli tak dětem pomáháme, aby i v čím dál virtuálnější době žily uvědomělý a smysluplný život.
S vaší podporou dokážeme řešit problém, který školní systém teprve začíná vidět
Díky mnohaletým zkušenostem dětskému online světu rozumíme a děti od internetu neodpojujeme.
Učíme je chápat manipulativní principy digitálního prostředí, reflektovat vlastní digitální zkušenost, empaticky komunikovat a pečovat o smysluplné offline vztahy, které se dnes jeví jako nedostatkové zboží.
Pomocí edukace rodičů a pedagogů pak dětem vytváříme bezpečné a chápající zázemí, ve kterém se mohou otevřít a inspirovat se zdravými digitálními návyky. Návaznou a dlouhodobou práci na každé škole zajišťuje ambasador, kterého vždy důkladně proškolíme tak, aby mohl následně pomoci dalším stovkám a tisícům žáků.