Komunikace s dárci: Klíč k dlouhodobé podpoře a důvěře

20. 12. 2023

Když mluvíme o úspěchu sbírek, měli bychom mít na paměti, že za ním stojí neocenitelní dárci. Ti, kteří věnují svůj čas na pročtení příběhů na Donio, vyjádří podporu skrze sdílení na sociální sítě či pošlou nějaký příspěvek. Aby se vztahy s dárci udržely silné a trvalé, komunikace hraje velmi důležitou roli.

Lidé, kteří podpoří dobročinnou sbírku chtějí vědět, kam jdou jejich peníze a jak pomohli konkrétní rodině, organizaci, nebo v případě komerčních projektů dobrému nápadu. Pravidelná komunikace poskytuje dárcům jistotu, že podporují opravdovou a důvěryhodnou organizaci.

Ti, kteří o vás čas od času uslyší, vás pravděpodobně budou podporovat nadále. Jistě jste slyšeli, že je snazší udržovat existujícího dárce než získat nového. Pravidelná komunikace může výrazně zvýšit šance na opakované dary. Dárci, kterým srozumitelně a jednoduše ukážete, že jejich příspěvek má dopad, jsou ochotnější přispívat opakovaně.

Jak s dárci komunikovat?

1. Využijte funkce Aktuality přímo ve sbírce či projektu. Návod na to, jak Aktualitu přidat najdete zde.  Ke komunikaci s dárci ale můžete využít i další kanály, jako jsou e-maily nebo sociální média. Pravidelné a jasné výzvy k akci mohou dárce motivovat k dalšímu zapojení.

2. Sociální sítě mohou být dobrým doplňkem. Připravte se ale na to, že se budete setkávat s tím, že se příspěvek zobrazí třeba jen 5 % vašich fanoušků ( % zobrazení se na různých sociálních sítích mohou lišit). Je to díky algoritmům, díky kterým vidíme takový obsah, který nás zajímá. Pokud jste v minulosti lajkovali koťátka, je pravděpodobné, že na svých sociálních sítích uvidíte více koťátek. Myslete na to při tvoření příspěvků a pokuste se zaujmout fotkou a jasnou výzvou k akci.

3. Pokud jste organizace, nejefektivnějším nástrojem pro vás bude komunikace pomocí e-mailu. Jedinou rozesílkou můžete za pár minut oslovit všechny dárce, které jste nasbírali do vaši databáze. Našim parťákem je již druhým rokem SmartEmailing, který má českou nápovědu i online podporu. Co ale oceňujeme nejvíce jsou pokročilé možnosti automatizace a segmentace kontaktů. Takže každý dárce dostane do svého inboxu to, co ho doopravdy zajímá. My díky můžeme plnit naši misi a získat rychlou pomoc tam, kde je to potřeba a to za minimální náklady. K rychlé pomoci jsme dárce vyzvali e-mailem například u sbírky pro NP České Švýcarsko, kde se celkem podařilo vybrat přes 10 milionů korun. Díky podrobným statistikám máte přehled o tom, kde chtějí vaši dárci pomáhat nejvíce.


o SmartEmailingu pro neziskovky

Pozor! Informace se na nás hrnou ze všech stran, proto by pro vás mělo být prioritou předávání relevantního obsahu a vyhýbání se spamování či obtěžování nadměrným množstvím zpráv. Pokud si nejste jistí obsahem, zákaznické podpora e-mailového nástroje by vám mohla pomoci.

Závěrem

Komunikace s dárci je tedy mnohem více než pouhým „poděkováním za podporu.“ Je to způsob, jak budovat důvěru, udržovat angažovanost, získat podporu a posilovat vztahy. Pro jednotlivce i neziskové organizace je tato komunikace nepostradatelným kamenem pro udržování dlouhodobé podpory. Společně s nimi můžeme dosáhnout více pro naši misi a pro dobro všech.

Chcete nám cokoliv napsat? Na vaše zprávy se těšíme na donio@donio.cz.

Sdílet článek