Projekt ukončen:

Adaptabilní lehké vozidlo

Vybráno 0 Kč 0 Kč
345 999 Kč
 -
0 přispěvatelů
Celkem se zapojilo
0 Kč
Průměrná výše příspěvku
0 Kč
Nejvyšší příspěvek
90 dnů
Vybráno za
Více o tomto projektu

Adaptabilní lehké vozidlo

Vybráno 0 Kč 0 Kč
345 999 Kč
Zakladatel
MARTIN PROKOPEC
Datum přidání
9. 10. 2023

Jak na to – vize omezení uhlíkové stopy!

Pomozte svým dílem na výrobu novinky – lehké silniční čtyřkolky která dokáže šetřit naše kapsy i naše okolí, obdaří nás nevšedním svezením a navíc bude mít ambici stát se pomocníkem při vývoji vozů nových parametrů.

Projekt bude založen  na ekologii, ale také na celkovém pojetí jízdy. Věříme, že se díky Vám a díky účasti mezi zajímavými projekty zde na Donio najde spolupráce k vývoji vozů s tímto novým flexibilním podvozkem.                                                                 

Ten bude v mechanickém základu více pružný, než fixní konstrukce nezávisle na použití chytré elektroniky!

Lehké a obratné

Vozítko bude postaveno na šasí, které je vybaveno aktivním reverzním náklonem, jenž působí pozitivně proti nepříjemným silám daných zatáčkou. Tím se nejen výrazněji zlepší vlastnosti vozu, ale zajímavý bude také pocit z dříve nepopsané jízdy.

Monopost bude možné později představit jak ve spalovací verzi s nízkoobjemovými motory, tak v elektrické a hybridní podobě.

Pro menší náročnost na výrobu jsme nejprve zvolili čistě elektrický vůz se dvěma BLDC motory 6kW umístěných v nábojích zadních kol. (ŘP – A1 – od 16let)

Prototyp postavíme na kompaktní navržené konstrukci, která je už vyvinuta se dvěma zdroji náklonu.

Všechny funkce byly odzkoušeny na menším modelu!

(Celkově bylo již investováno přes 250 tis.Kč)

Tím, že plně funkční prototyp nebude potřebovat diferenciály, ani další téžké komponenty, významně odlehčí vozům této technologie.

Pozn.

Všiml jsem si, že také přibývá kritických názorů současného trendu, kterým jsou vozy typu SUV a Offroadů.

Věřím, že mají do jisté míry své uplatnění na polních cestách a v terénu. Jízdních vlastností na silnicích si však majitelé těchto gigantů příliš neužijí.

Jejich vysoko položené těžiště působí v zatáčkách negativně – má tendenci vozidlo činit nestabilním a také se celkově hůře ovládá.

Vysoká hmotnost je přímo úměrná vyšší spotřebě energií a většímu opotřebení brzdových elementů, což vytváří onu negativní uhlíkovou stopu!

Kdo za projektem stojí?

Protože jsem pouze amatérským autorem inovace, nejsem členem žádné s.r.o., ale jsme ve spolupráci se známým českým designérem panem ing. Michalem Pácou, který byl již dříve oceněn za návrh obytného automobilu                                  https://www.michal-paca.com/contact/

Ten je autorem některých modelů, které naznačují možnou podobu cíleného produktu, na kterém se může také podílet . 

Dalšími účastníky přípravy a výroby bude několik přátel včetně kumštérů blízkých firem kovovýroby a také majitel pohřební služby.

To není vtip :), tento pán byl dříve úspěšným jezdcem, později mechanikem v oddílu motokrosu. Kromě toho patří mezi odborníky v lakýrnictví, takže jsme ho také požádali o spolupráci.

Rovněž je potřeba zmínit účast několika znalců z vysokých škol, kteří občas pomohli svými komentáři. Jejich dotační programy však byly omezeny na účast veřejnosti, aproto jsem se rozhodl oslovit Vás – drobné investory, kteří se v této branži vyznáte, anebo jí alespoń přejete!

Na co vybranou částku použijeme?

Většina investice padne na komponenty – jejich podrobný výpis (inv.plán projektu) je uveden na stránkách,         

https://naklapeci-system.webnode.cz/investice-l6e-a/

dále na provozní náklady výrobních prostor a náklady na práci všech zúčastněných.

To dělá dohromady cca 315 000Kč+30 000 na lehké kryty podvozku.

Další finance ze sbírky investujeme do našeho společného  mítinku, kde bychom pozvali také agenturu Dobrý den z Pelhřimova ke stanovení nového českého rekordu v kategorii lehkých čtyřkolek.

Tímto měřeným pokusem chceme potvrdit správnost výpočtů z našich stránek „tiltingu“

https://naklapeci-system.webnode.cz/podminky-stability/,

které naznačují až 33% -ní výhody hodnot vlastností podvozku!

Pokud vyjde celý rozpočet, osadíme ještě našeho nového kamaráda lehkými fotovoltaickými doplńky, aby se mohl zdarma dobíjet také během jízdy a pobytu na cestách !

Ještě je třeba upozornit na dvě věci:

Protože bude vozidlo vzhledem ke svým rozměrům velmi rychlé (teoreticky může dosáhnout až hranice kolem 170km/hod.), bude pro zkušební jízdy nutný řidičák alespoň skupiny A1, přestože bude rychlost pro okruh omezena.

Prototyp bude dále použitelný jako plně funkční el.vozidlo s parametry :

Pohotovostní hmotnost – 270–300kg max.                                                                                                      Max.rychlostí – (ot.min. x 6O x průměr kola x Pí) = 1800×60×0,51×3,14 = 172 951m/hod. = 173km/hod.

To platí pro pneu 120–70–13

Jestliže použijem menší kola, zmenšíme maximálku, ale zvětšíme zrychlení 0 – 100Km/h někam do hodnot 4–8s!

Po odzkoušení může být vozítko na čas k dispozici některé VŠ k vývoji dalších el.systémů.

Projekt je cíleně nasměrován k celkovému odlehčení našich cest!

Tím dostaneme šanci mít do budoucna ve vlastní garáži také něco jiného, než dvou až třítunové vehicles …

Vystavíte mi potvrzení o daru?

V režimu Donio Plus obecně platí, že vystavit Potvrzení o daru nelze (nejedná se o dar do dobročinné sbírky). Případnou výjimku řeší přímo zakladatel projektu.

Kdy mohu očekávat svou odměnu?

Odměny realizuje zakladatel projektu většinou do 90 dní po úspěšném ukončení projektu. Splnění ovšem může trvat i déle, zakladatel by Vás měl vždy kontaktovat a informovat ohledně odměn.

Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?

Pokud se nevybere více než 50 % financí u projektů do 75 000 Kč, nebo 25 % financí u projektů nad 75 000 Kč, peníze se vrátí přispěvatelům.

Mohu si u vás objednat daný produkt/službu, na kterou běží sbírka?

My v Donio samotnou výrobu/poskytování neprovozujeme, jsme pouze platforma, přes kterou je možné na výrobu přispět. Pokud máte zájem o některý z produktů, na které jsou u nás podpůrné kampaně, kontaktujte prosím vždy jejich zakladatele uvedené v popisu projektu.

Mohu platit ApplePay?

Aktuálně v rámci sekce Donio Plus není možné platit způsobem ApplePay, pouze kartou online či bankovním převodem

Na příběh zatím nikdo nepřispěl. Buďte první.

Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?

Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.

Jak Dobrovýzva funguje

  1. Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
  2. Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
  3. Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.

U této sbírky nejde Dobrovýzvu přidat, protože sbírka už byla ukončená.

Vyberte si odměnu

Donio je určeno také zakladatelům zajímavých nápadů, které může kdokoliv finančně podpořit. Komerční projekty na Donio nejsou realizované podle zákona o veřejných sbírkách, který zahrnuje pouze veřejně prospěšné aktivity. Více si můžete přečíst v našich Obchodních podmínkách.

Chcete založit sbírku nebo projekt?

Začít vybírat

Podpořte projekt a získejte atraktivní odměnu