Podpořme společně ovdovělé rodiny s dětmi
We verify all collections
Jsme Vrba! Vrba pro všechny rodiny, kterým smrt vzala životního partnera a dětem mámu nebo tátu. Poskytujeme jim praktickou pomoc a podporu přesně podle požadavků každého z nich – od administrativních a právních rad přes podpůrné semináře až po služby hospodyně, řemeslníka či chůvy pro děti.
Bohužel současná situace je pro nás kritická a vaše pomoc bude velmi důležitá. Díky vaší podpoře se bude moci Vrba opět zazelenat a pomáhat vrátit úsměv ovdovělým rodičům a dětem.
Tuto sbírku podporují posluchači pohádkového podcastu Kolíbka.
Kdo sbírku organizuje?
Nadační fond Vrba byl založen v roce 2016 a od té doby pomáháme ovdovělým rodinám s dětmi vracet se po malých krůčcích zpátky do běžného života.
Zakladatelka fondu Petra Glosr Cvrkalová v roce 2014 sama prošla touto těžkou životní situací, když v 31 letech přišla o manžela a tatínka svých dvou dcer.
„Tato životní událost ve mně byla natolik vrostlá, že jsem nemohla jen tak pustit za hlavu, vše, čím jsem si tehdy prošla. Překvapilo mě, co všechno jsem musela zařídit, žasla jsem nad složitou byrokracií. Zpětně jsem přemýšlela a hledala, zda neexistuje nějaká organizace, která by mi tehdy mohla pomoci a celou tou situací mě provést. Nenašla jsem ji, tak jsem se rozhodla, že sama pomůžu dalším
maminkám a tatínkům, kteří se potýkají se stejným osudem,“ říká Petra.
Ze zkušeností víme, že úřednický kolotoč, který se po úmrtí jednoho z rodičů roztočí a nedovolí pozůstalému člověku vystoupit dříve než je vše vyřízeno, často brání ve zpracování celé situace. Pokud nemá člověk dostatek prostoru, aby si vše tzv. odtruchlil, může to mít nedozírné následky pro pozůstalého rodiče, ale i děti z ovdovělých rodin. Proto po žádosti klienta přijedeme do rodiny, zmapujeme
celou situaci a pomůžeme, s čím je třeba v otázce administrativy, komunikace s institucemi a úřady. Následně nabídneme mamince nebo tatínkovi služby, které by jim ulehčily nesnadnou situaci – hospodyně, řemeslník, chůvy pro děti (tzv. „Vrběnky“). Právě tuto osobní přítomnost v rodinách a individuální přístup, oceňuje například jedna z našich klientek – paní Julie – nejvíce.
„Nevěděla jsem vůbec co mám dělat, člověk úplně ztrácí schopnost komunikovat a řešit vše potřebné. Z Vrby za mnou přišli s konceptem koho oslovit, kam zajít, co je třeba zrovna zbytečné řešit. Přišli
za mnou domů, vše mi vysvětlili a poradili. To byla velká pomoc,“ Julie.
Ovdovělých rodin je v České republice více než 60 tisíc. Rodiny se ne vlastní vinou ocitají ve velmi bolestné situaci, která navždy poznamenává další fungování rodiny.
Proč sbírku organizuje?
Současná situace je kritická v mnoha oblastech a neziskový sektor je jednou z nich. Již od počátku pandemie pociťujeme, že finanční podpora našich služeb není v takové výši a skutečně se obáváme, že s největší pravděpodobností již v příštím roce dojde k tomu, že nebudeme moci služby rodinám nadále poskytovat.
Finanční podpora od každého z vás tedy bude světélkem naděje, že se budou mít ovdovělí rodiče kam obracet a kde hledat pomoc.
Na co konkrétně budou peníze z této sbírky použity?
Výtěžek z této sbírky bude využit na financování našich služeb pro ovdovělé rodiny, jako jsou pečovatelky o děti, terénní pracovníci, či pobyty pro ovdovělé rodiny s dětmi a koordinaci celého projektu.
Vašich 500 Kč zajistí ovdovělému rodiči 2 hodiny péče terénního pracovníka, který s ním probere vše potřebné, 1000 Kč pak zajistí rodině kvalifikovanou pečovatelku o děti na celý den.
Je pro nás velmi důležité, abychom mohli rodinám zajistit kvalifikované pečovatelky o děti a ovdovělý rodič tak mohl nadále chodit do zaměstnání. Našim hlavním cílem je, aby děti z ovdovělých rodin měly co nejméně stížené starty do dalšího života.
„Bylo pro nás velmi důležité, aby o Páťu bylo dobře postaráno v době, kdy tatínek musí trávit čas v zaměstnání. Když se díky podpoře NF Vrba podařilo zafinancovat Patrikovi celodenní péči, byl to pro nás skutečně dar snad z nebe. Maminku mu nikdo nahradit nemůže, ale dostává se mu obrovské množství lásky. Je to naše veselé miminko, které nás každý den nabíjí pozitivní energií,“ přesně tak naši pomoc vnímá rodina malého Patrika, kterému zemřela maminka u porodu.
Neméně důležité jsou služby hospodyně a řemeslníka pro ovdovělé rodiny. Protože – ruku na srdce – který z tatínků se naprosto přesně ví, jak vyprat, vyžehlit, uvařit? A maminky – víte, jak přivrtat poličku, smontovat postýlku? Právě na tyto služby bude finanční výtěžek věnován.
Část financí bude také využita na uspořádání pobytů pro ovdovělé rodiny s dětmi, které jsou koncipovány tak, aby si rodiny odpočinuly a zároveň se v rámci přednášek a seminářů s odborníky dozvěděly něco nového a potřebného pro jejich další směřování. Setkání pomáhají v osvojování si nových rodičovských kompetencí, finanční gramotnosti, utužování vztahů mezi rodičem a dětmi atd. Nesmírně důležitou součástí těchto setkávání je sdílení příběhů jednotlivých rodin mezi sebou a získání pocitu jistoty, že v této situaci nejsou sami, jak vzpomíná jedna z účastnic pobytu – Andrea.
„Vlastně jsem vůbec nevěděla, co mě čeká, ale na pobyt jsem společně s dcerkou Sofinkou vyrazila a rozhodně nelituji. Setkala jsem se s lidmi, které potkal podobný osud. Najednou jsem měla pocit, že v tom nejsem tak úplně sama. Navíc jsem si díky animátorkám, které se postaraly o Sofinku, mohla odpočinout, relaxovat a načerpat tak síly na vše další, co mě ještě čeká,“ říká paní Andrea.
Děkujeme za každou vaši podporu. Jsme tým mladých lidí, kteří se našli v pomoci druhým a každý úsměv na tváři našich klientů, je pro nás hnacím motorem k tomu, abychom v naší činnosti pokračovali.
Odkazy:
V říjnu letošního roku se nám v Nadačním fondu Vrba rozbil náš služební automobil, který je pro nás nepostradatelnou součástí každého pracovního dne. Celá naše činnost je postavená na terénní práci. Velmi často vyrážíme za našimi klienty do jejich domovů. Po letech zkušeností víme, jak je důležité, aby ovdovělé rodiny měly možnost této osobní návštěvy, nemusely absolvovat dlouhou cestu k nám a zůstaly v bezpečném prostředí svého domova. Musíme se tedy co nejrychleji poohlédnout po novém služebním automobilu. Abychom mohli zabezpečit potřeby všech, kteří naši pomoc potřebují, musíme mít auto spolehlivé, bezpečné a výkonné, aby nás ovdovělé rodiny po celé republice měly téměř na dosah ruky. finance z této sbírky budou tedy určeny i jako příspěvek na pořízení nového služebního automobilu.
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.
- K čemu mi potvrzení o daru bude?
-
Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.
- Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?
-
Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.
- Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?
-
Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.
1 000 Kč • 4. 10. 2024 19:14
300 Kč • 2. 10. 2024 7:54
100 Kč • 1. 10. 2024 21:47
300 Kč • 29. 8. 2024 19:02
300 Kč • 19. 7. 2024 15:35
100 Kč • 28. 4. 2024 14:51
100 Kč • 15. 4. 2024 21:30
600 Kč • 10. 1. 2024 21:33
1 000 Kč • 10. 1. 2024 11:35
300 Kč • 10. 1. 2024 8:19
2 500 Kč • 31. 12. 2023 17:40
600 Kč • 2. 11. 2023 8:30
300 Kč • 22. 6. 2023 21:05
1 500 Kč • 10. 4. 2023 19:22
150 Kč • 5. 3. 2023 19:25
1 000 Kč • 1. 3. 2023 14:02
200 Kč • 20. 12. 2022 10:34
3 500 Kč • 5. 12. 2022 16:23
10 000 Kč • 3. 12. 2022 17:46
100 Kč • 30. 6. 2022 17:14
1 000 Kč • 26. 12. 2021 21:02
300 Kč • 19. 11. 2021 18:43
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
U této sbírky zatím Dobrovýzvy nejsou
This charitable collection falls under the public collection established by the organizer and is organized for the benefit of the recipient.