RESTART. Podpořme s NF Veroniky Kašákové děti z DD v začátcích dospělého života
od 74 dárců
Tato sbírka našla dostatek dárců.
Toto jsou další příběhy, které můžete podpořit.
RESTART. Podpořme s NF Veroniky Kašákové děti z DD v začátcích dospělého života
Všechny sbírky ověřujeme
Děti z dětského domova ztrácí domov dvakrát. Poprvé odchodem z biologické rodiny a podruhé odchodem z dětského domova, kdy se často ocitají v nepříznivých situacích a jsou zcela odkázány jen samy na sebe. Rozhodli jsme se tento pocit nejistoty a samoty změnit díky projektu Restart, který dětem z dětských domovů poskytuje jejich osobního „průvodce“ a podpoří je v začátcích jejich dospělého života.
Naší vizí je, aby každý mladý člověk, který opouští brány dětského domova, měl možnost před odchodech navázat individuální lidský vztah, který bude pokračovat i po odchodu z dětského domova. Budujeme tedy lidský vztah, který vzniká už v dětském domově, ale pokračuje i po jeho opuštění. Ještě v dětském domově si stanoví individuální plán, na kterém budou 2× měsíčně společně pracovat např. dokončené vzdělání, výběr vhodného zaměstnání, finanční hospodaření, bydlení, kvalitní vztahy, plnění povinností vůči státu. Po odchodu z dětského domova se společně setkávají až do naplnění tohoto plánu a především do stabilizování životní situace mladého člověka.
Průvodce není náhodný člověk z davu. Je to školený mentor, který prošel psychickou způsobilostí a jednou měsíčně dochází na profesionální supervizi. Jeho posláním je předat dětem a mladým lidem co nejvíce zkušeností do běžného života.
Kdo sbírku organizuje?
Jsme nadační fond, ale především lidé, kteří se rozhodli DOPROVÁZET mladé lidi z dětských domovů na jejich cestě do reálného života. Nadační fond založila Veronika Kašáková na základě své osobní zkušenosti, kdy vyrůstala 16 let v dětském domově.
V současné době, kdy nás všechny zasáhla pandemie, jsme se dostali do situace, kdy se naše finanční rezervy tenčí a rádi bychom zachovali náš projekt Restart ve 4 krajích v podobě jaké byl doteď. V současné době se na nás obracejí další maldí lidé s žádostí o pomoc, kterou bychom jim rádi poskytli.
Skoro 6 dětí z 10 se po odchodu z dětského domova dopouští trestné činnosti, nejčastěji se potýkají s drogami, alkoholem, prostitucí a gamblerstvím. Dle výzkumu 70 % bezdomovců prošlo ústavní péčí. Na základě této problematiky vznikl projekt ,,RESTART‘‘, který se zaměřuje na mladistvé v dětských domovech, kteří se blíží odchodu nebo již žijí mimo dětský domov.
Na co konkrétně budou peníze z této sbírky použity?
Vybraná částka poputuje právě na náš projekt Restart. Umožní nám poskytnout mladým lidem z dětských domovů, kteří projeví zájem, jejich průvodce. Ten pak tvoří jejich vztyčný bod pro úspěšné zvládnutí nové životní etapy – mimo zdi dětského domova. Děti tak získají zásadní individuální vztah, který vzniká už v dětském domově a pokračuje i po jeho opuštění. Za každých 1300 Kč zabezpečíme měsíční péči průvodce pro jednoho našeho parťáka.
Více o nás:
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.
- K čemu mi potvrzení o daru bude?
-
Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.
- Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?
-
Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.
- Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?
-
Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.
3 000 Kč • 26. 8. 2021 20:23
600 Kč • 15. 4. 2021 23:09
1 000 Kč • 15. 4. 2021 13:41
600 Kč • 6. 4. 2021 21:20
1 000 Kč • 21. 3. 2021 22:41
1 000 Kč • 17. 3. 2021 6:47
600 Kč • 8. 3. 2021 20:58
500 Kč • 28. 2. 2021 10:55
5 000 Kč • 27. 2. 2021 21:49
1 000 Kč • 11. 2. 2021 21:21
300 Kč • 10. 1. 2021 10:52
1 500 Kč • 31. 12. 2020 13:29
1 000 Kč • 22. 12. 2020 21:14
200 Kč • 15. 12. 2020 11:40
500 Kč • 6. 12. 2020 10:44
300 Kč • 28. 11. 2020 13:55
300 Kč • 4. 11. 2020 4:46
500 Kč • 3. 11. 2020 22:36
100 Kč • 3. 11. 2020 21:56
100 Kč • 3. 11. 2020 19:10
100 Kč • 3. 11. 2020 18:58
300 Kč • 3. 11. 2020 18:56
100 Kč • 3. 11. 2020 18:45
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
Tato dobročinná sbírka spadá pod veřejnou sbírku založenou pořadatelem a je pořádaná ve prospěch příjemce.