Přístřeší hodně vyřeší
We verify all collections
Charita Nový Hrozenkov prosí o pomoc s dofinancováním projektu, který pomohl vybudovat nezbytné zázemí pro terénní a ambulantní služby, včetně nutnosti zajistit bezbariérový přístup a parkovací prostory pro vozidla potřebné k zajištění péče.
Kdo sbírku organizuje?
Charita Nový Hrozenkov – v podstatě všichni ti, kteří od roku 1992 podávají pomocnou ruku v oblasti sociální, zdravotní a v posledních letech i hospicové péče na území 7 obcí pohraničního členitého regionu Valašska.
„Jezdíme svátky, víkendy, večery. Denně vyjíždíme, v průměru patnácti auty až k 230 klientům. Bydlí nejen v centru obcí, ale především ve venkovské zástavbě. Mnohdy na nedostupných a odlehlých samotách od Hovězí až po Velké Karlovice. K některým se dojíždí i 5× denně. Není reálné se proto obejít bez vozidel. Někdy za den ujedu i 100 km.“
sděluje pečovatelka Marie Orságová, která pracuje v Charitě již 15let.
Proč ji organizuje?
Abychom mohli co nejrychleji reagovat na zvyšující se poptávku po službách, potřebujeme kromě “srdcařů” – zaměstnanců, dobrovolníků a donátorů, také adekvátní prostory. A tak jsme díky využití operačního programu IROP zajistili důstojné zázemí pro všechny naše terénní služby (a že jich není málo).
Náklady na realizaci projektu činí 21 443 000 Kč. I přes získanou dotaci a úžasnou pomoc společností – Lesy augustiniánského opatství, Austin Detonator, Kayaku Safety Systems a ostatních našich podporovatelů, stále zbývá doplatit nemalá částka.
Proto vyzýváme všechny lidi dobré vůle, aby nám s dofinancováním projektu pomohli.
„Nová budova se nachází v centru Nového Hrozenkova, jen několik desítek metrů od autobusové zastávky a zdravotního střediska. Naše dostupnost pro klienty a jejich rodiny je nyní mnohem snadnější. Zároveň vzniklo bezpečné parkoviště nejen pro klienty, ale i pro nepostradatelný vozový park. Na parkovací plochu se vejde přinejmenším dvacet vozidel.” komentuje velikost areálu ředitelka organizace, Danuše Martinková.
„Jestliže chceme i nadále poskytovat terénní služby všem v daném rozsahu a stále mít možnost aktivně reagovat na změny, je nezbytné využívat k cestě za klienty automobily. Za rok 2020 ujely dohromady pečovatelky a osobní asistentky téměř 182 000 km.” říká jejich vedoucí Dana Haferníková.
Ke statistikám se připojuje vedoucí domácí zdravotní služby a hospicové péče Jarmila Škarpová: „Služby poskytujeme nepřetržitě po celý rok 24 hodin denně, 7 dní v týdnu za jakékoliv situace. Často je to velmi náročné. V zimě sníh, mráz, náledí a jiné nástrahy paní Zimy, v létě naopak nedobrovolné saunování ve vyhřátých autech. Kolegyňky při cestě za nemocnými urazí denně v průměru 140 km.”
Na co budou peníze ze sbírky použity?
Finance použijeme na zaplacení dlužné částky na přístřeší pro automobily včetně pozemku, na němž stojí (393 000 Kč). Ušetřený čas a energii na vyprošťování zasněžených vozidel tak zcela můžeme věnovat našim klientům. Ti mohou mít pak jistotu, že jejich pečovatelka k nim opravdu dorazí.
Peníze pokryjí i náklady na drobné stavební úpravy (200 000 Kč). Při samotné rekonstrukci totiž vypluly na povrch problémy, které nebyly zjištěny při předchozím sondování. Během stavby se začaly propadat podlahy a některé vnitřní příčky byly rovněž chatrné, tudíž se musely postavit znovu.
Díky Vašemu daru pomůžete zachovat kontinuitu péče terénních služeb Charity Nový Hrozenkov ve stejném rozsahu s prostorem pro další rozšíření kapacit poskytování pomoci.
Dar ve výši:
- 3000 Kč pokryje náklady na pořízení plochy pro 13m² bezbariérového parkovacího místa
- 500 Kč zaplatí 1m vnitřních příček
- 100 Kč představuje 1 m² zámkové dlažby vedoucí k bezbariérovému vstupu do budovy.
Za každý dar srdečně děkujeme!
Více:
- Vystavíte mi potvrzení o daru?
-
Ano, při vyplňování údajů stačí zaškrtnou kolonku „Chci vystavit potvrzení o daru“ a my vám potvrzení zašleme na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli.
- K čemu mi potvrzení o daru bude?
-
Váš dar pomůže i vám – můžete si ho totiž jednoduše odečíst od základu daně v daňovém přiznání za daný rok. Pro fyzické osoby (včetně zaměstnanců) platí, že souhrnná hodnota daru musí činit alespoň 1 000 Kč. Právnické osoby si pak mohou od základu daně odečíst hodnotu darů, pokud jejich hodnota činí alespoň 2 000 Kč. Detailnější informace naleznete v § 15 a 20, odst. 1 Zákona 586/1992 sb. o daních z příjmů.
- Co se děje s penězi, pokud se cílová částka nevybere?
-
V momentě, kdy se sbírce dlouhodobě nedaří získávat dary, spojíme se s jejím zakladatelem a domluvíme se na jejím ukončení a předání částky, kterou se podařilo vybrat. Pokud se například vybíralo na přístroj, který není možné za nižší částky pořídit, poprosíme zakladatele sbírky o alternativní řešení. Z podstaty veřejné sbírky ale není možné finanční prostředky dárcům poslat zpět.
- Mohu vám poslat peníze přímo na účet? Kde najdu číslo účtu?
-
Peníze je vždy třeba poslat se správným variabilním symbolem, abychom dokázali platbu přiřadit ke správné sbírce. Proto je potřeba u každé sbírky zvolit platbu bankovním převodem, na základě které vám vygenerujeme variabilní symbol a veškeré údaje o platbě vám zašleme.
- Je Donio garantem, že je sbírka důvěryhodná?
-
Donio je platforma, která založení sbírek umožňuje. V profilu každé sbírky je uvedeno jméno jejího zakladatele, kterému po ukončení sbírky předáme dar. K posouzení, zda je zakladatel důvěryhodný, používáme několik kritérií, abychom co nejvíce předešli zneužití.
300 Kč • 14. 11. 2024 8:36
600 Kč • 11. 9. 2024 8:35
150 Kč • 1. 9. 2024 22:17
600 Kč • 19. 7. 2024 6:48
500 Kč • 18. 7. 2024 20:54
600 Kč • 9. 7. 2024 9:49
2 000 Kč • 19. 6. 2024 8:27
1 000 Kč • 13. 6. 2024 12:55
1 000 Kč • 24. 5. 2024 12:36
600 Kč • 26. 2. 2024 21:13
300 Kč • 1. 2. 2024 13:56
500 Kč • 17. 1. 2024 21:11
50 Kč • 4. 12. 2023 14:51
300 Kč • 22. 11. 2023 10:01
200 Kč • 18. 9. 2023 21:09
600 Kč • 7. 6. 2023 16:14
500 Kč • 16. 2. 2023 21:31
1 000 Kč • 12. 2. 2023 19:29
5 000 Kč • 31. 12. 2022 8:02
1 000 Kč • 1. 4. 2022 20:05
300 Kč • 1. 3. 2022 12:58
200 Kč • 18. 1. 2022 11:34
50 Kč • 9. 1. 2022 18:46
1 221 Kč • 1. 1. 2022 22:37
Přemýšlíte jak této sbírce pomoci ještě víc?
Přidejte Dobrovýzvu a složte se společně s přáteli v rámci narozeninové oslavy, ve firmě, nebo na sportovní akci.
Jak Dobrovýzva funguje
- Přidejte Dobrovýzvu – vymyslete vlastní název a úvod.
- Sdílejte ji s přáteli, kolegy či ve své komunitě, aby se do pomoci zapojilo co nejvíce dárců.
- Vybrané finance přiřadíme k této sbírce, i když se nevybere celá částka.
U této sbírky zatím Dobrovýzvy nejsou
This charitable collection falls under the public collection established by the organizer and is organized for the benefit of the recipient.